[BSD] IPSEC es Win2k/XP

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Már. 15., H, 21:48:32 CET

Szia!

On Mon, Mar 15, 2004 at 06:30:49PM +0100, Haraszti Gabor wrote:
> Sziasztok!
>
> Nem talalom a doksiban, hogy client to site VPN-t
> hogy lehet osszerakni FreeBSD alatt. A site to site-ra
> van leiras, de erre nincs. A cel az lenne, hogy
> Win2k es XP alol a sajat IPSEC megvalositasaval
> ADSL-es gepek becsatlakozzanak a belso halozatra.
> Tudtok errol valami leirast?

Leírást nem igazán, (bár biztos van) de alapvonalakban ezt kell tenni:

1) FreeBSD oldalon belősz egy VPN gateway-t, amihez nyugodtan használod
a Handbookot, mert ott nem maga a FreeBSD doboz a cél, hanem a hálózat
ami mögötte van. (=> tunnel)

2) Windows oldalon viszont transport mód kell, mert ott egy darab kliens
felől kell a hozzáférés. Hogy ezt a Win kliensével hogy kell
megcsinálni, az attól függ, hogy milyen kliensről van szó (van
kismillió)

Aztán ha nagy hülyeséget beszéltem, akkor majd úgyis megmondják a
hozzáértők.

Üdv:
Udvozlettel:

Adam Szilveszter