[BSD] kicsit off: router mogott a firewall ohh :)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Már. 7., V, 11:01:31 CET

Szia!

On Sat, Mar 06, 2004 at 04:57:11PM +0100, Rell Gabor wrote:
> Nos veletlenul :) van hozza pub ip (4db lett vasarolva), ebbol akkor
> ha jol ertem 3 el fog menni (erre a megoldasra en is gondoltam de meg
> nem probgaltuk ki :( ) 1 a router kulso ipje, 1 a router belso ipje,
> es egy a fw kulso ipje ?

2-t mindenképpen el kell durrantanod: egyet a router külső if-re egyet
pedig az fw külső if-re mert ez volt a kívánság. A router belső lehet
más is.

> mukodni fog ? ;)

Fog.

<off>
Anno a nagyon tehetséges MatávCom szerelők hoztak nekünk egy
routert, (a bérelt vonalhoz) és hasonlóan állították be, hogy a
routernek volt az egyik külső IP-je, a belső meg 192.168.0.0-as
tartományból, a maradék pub IP-ket
szétosztották a munkaállomások között. Más kérdés, hogy ott nem ez volt
feladat :-) hanem a pub IP-ket szervereknek vettük volna. A
munkaállomásokat pedig ezen felül kellett volna rákötni a routerre. De
az okos tónik ezt nem bírták megoldani, hanem amíg tartottak a pub IP-k
addig osztogatták aztán meg a maradék gépeket rajta hagyták az ISDN-en.
Mikor megjöttem házon kívülről, már elmentek. A szemöldököm azonnal
jojózni kezdett... elővettem a hatalmasan nem létező Cisco skilljeimet meg
a doksikat és kb egy óra olvasgatás + konfig után belőttem a DHCP
szervert rajta és felszabadítottam a pub IP-ket. Sajna nem én voltam a
főnök, mert különben a fickók leshettek volna, mikor kapják meg a
bekötési díjat... ezzel a szakértelemmel...
</off>

Üdv:
Udvozlettel:

Adam Szilveszter