[BSD] A DHCP filozofiaja

Kovács Zoltán kov.z at freemail.hu
2004. Már. 2., K, 10:44:55 CET

Adam Szilveszter <sziszi at bsd.hu> írta:

> Szia!
>
> Vagy a DNS-bol is lekerdezheted. Nekem ez jobbnak tunik, mert akkor is
> mukodik, ha a szerver nem kuld hostnevet.

Rendben.

> Igy van. Amikor a lease lejaroban van, akkor a kliens megprobalja
> ujrakerni, vagy ha ez nem sikerul, akkor ker egy ujat.

Ezt nem tudtam. Nekem úgy rémlik, hogy Linuxot alkalmazva egész nap
ugyanazon a néven elérhettem el a gépem. De én nem hiszem, hogy ez a klinest
futtató operációs rendszertől függ. Ezek a szerint a DNS server Linux alatt is
cserélgethette az ugyanazon a névhez tartozó cimeket csak nem vettem észre.

> Nem ertelek azt hiszem. Miert lenne jo, ha cimtol fuggetlenul mindig
> ugyanaz lenne a nev? Hiszen eppen azt akartad, hogy a nev a cimeddel
> egyutt valtozzon nem?

Azt hiszem, hogy félréthetően fogalmaztam. Ha mondjuk éppen nem dolgozom a
notebbokon, hanem egy gépről viszek át adatokat rá, ami mondjuk elég hosszú
ideig eltarthat, valahogy figyelenem kell arra, hogy időközben megváltozhat az IP
cim. A kérdés az, hogy mit látok kivülről, ha a cim megváltozott. Használhatom-e
ugyanazt a külső nevet, mint előtte, vagy a DNS server ezt a nevet is
megváltoztatja. Ha igen, akkor mindig figyelnem kell, hogy milyen nevet adott a
DNS server a kivülről való eléréshez.  Jól látom ezt, vagy teljesen félreértettem?

Üdv
Zoli