[BSD] A DHCP filozofiaja

Kovács Zoltán kov.z at freemail.hu
2004. Már. 1., H, 10:58:33 CET

Szia,

Neked is köszönöm a gyors választ!

Szabados Jozsef <szabadosjozsef at freemail.hu> írta:

> A dhcp protokollban kerhetsz es megkovetelhetsz hostnevet a dhcp szervertol
> (man dhclient.conf, "request/require host-name" opcio).>
> Most sniffeltem kivancsisag keppen a chellonal, de ok nem kuldenek nekem
> hostnevet, pedig kerek toluk.
>
> Az is jo kerdes, hogy nalad a dhcp szerver kuld-e egyaltalan hostnevet a
> klienseknek.

Ha jól látom a manuál oldalakban, akkor alapértelemzésben a kliens kéri a  DHCP
servertől a host-name opciót. Ha a dhclient.lease állományt nézem akkor meg is
kapom, most éppen dhcp-3. A kérdés csak az, hogy lehet-e mondjuk a hostame
burok változót is dinamikusan erre állitani. (Vagy nem is létezik ilyen standard
burokváltozó a FreeBSD burkokban?)

Üdv
Zoli