[BSD] SendMail probléma

Nagy László Zsolt nagylzs at freemail.hu
2004. Jún. 29., K, 21:21:48 CEST

>Minek is? Ha egy host nev lokalisnak deklaralt mar egyszer, akkor
>itt nem kell...

Erre én is gondoltam, de sehogy nem akart mu"ködni. Hát gondoltam,
kipróbálom ezt is. :-)

>Bar azt nem tudom, hogy ezt melyik konyvtarban tetted, de az valoszinu,
>hogy egy uj konfig fajl generalasanak nem ez a modja... ha az
>alaprendszerben levo MTA-t hasznalod, akkor FreeBSD-n a
>
>cd /etc/mail && make cf && make install
>
>parancsokkal lehet uj konfig fajlt kesziteni az /etc/mail/ konyvtarba.

Ami azt illeti, a /etc/mail könyvtárban van egy Makefile ami nálam tudja
ezeket is:

stop restart start-mta stop-mta restart-mta start-mspq stop-mspq
restart-mspq

>Nem csoda...

>Nem kozolted vele, hogy egyaltalan keressen maganak mas hostneveket. A
>sendmail alapertelmezesben tilt mindenfele relay-ezest, tehat mindent
>kulon kell engedelyezni. Ha elolvasod a /usr/share/sendmail/cf/README
>allomany megfelelo reszet, latni fogod, hogy nem eleg a local-host-names
>fajlt letrehozni, hanem a sendmail.mc-be (vagy ahogy hivod) bele is kell
>irni, hogy
>
>FEATURE('use_cw_file')dnl

Ez érdekes. Nálam sendmail.cf nem létezik. Ezzel szemben az
<eredeti_domain>.mc-ben
csak úgy nyüzsögnek a FEATURE-k. Én ez elo"l szedtem ki a dnl-t:

define (`confCW_FILE' , `-o /etc/mail/local-host-names')

Akkor ez most nem kell? Az általad írt FEATURE tényleg nem volt benne.
Beletettem, és generáltam a cf-et (make clean; make cf; make install;
make restart) de nem megy így sem.
Az hibaüzenet változatlan. :-(

>mas relay beallitas ellenben nem kell.
>
>Ezutan a fentiek szerint generalsz es installalsz egy uj sendmail.cf
>allomanyt, majd ujrainditod a sendmailt, ami 4.x-en asszem csak az
>old-school "kill `cat /var/run/sendmail.pid`" aztan pedig folyamatok
>egyenkent elindit modszerrel mukodik.
>

>Igy mar alighanem menni fog.

Annyira bonyolult ez az egész, nagyon sok config file van. :-(
Mindenesetre, köszönöm a segítséget. Eddig is sokat segítettél.

Üdv

    Laci

--------- következ? rész ---------