[BSD] bsd help

Ádám Csongor adam.csongor at seznam.cz
2004. Jún. 21., H, 21:05:47 CEST

Hello

On Mon, 21 Jun 2004 19:07:13 +0200 (CEST)
giotto <giotto at freemail.hu> wrote:

> mi a lenyeges kulonbseg a ports es a packages kozott?
Portsnak nevezzuk az /usr/ports mappa alatt levo makefile kollekciot aminek segitsegevel forrasbol fordithatsz progikat. A packages kollekcio mar a kesz binarisok becsomagolva a la OBSD.

> melyik a jobb es miert?
ports: gepre optimalizalhatsz, altalad valasztott featurek, relative lassu
packages: elore definialt fuggosegek, nem optimalizalt, relative gyors.

> ...Opera csak freebsd ala van...
Hat igen. elvielg meg lehet probalni futtatni de nem hiszem hogy menne. Helyette probalkoznek a linuxossal, a linux emulacioval illene mennie szvsz OBSDn is.

> (Nem tartalmazza kernel forrását)
> ez mi???
maga az oprendszer forraskodja ebben vannak olyan cuccok mint grep, sendmail stb.

> mekkora az eselye annak, hogy valaha kernelt kell forditani?
Ez meg maga a kernel kulon. Kernelt lehet forditani de nem kotelezo. En szoktam, optimalizalasi cellal meg megszokasbol.

Amugy ports, packages:
www.openbsd.org/ports.html

Udv
Cs

Csongor Adam, Hungary     E mail: adam.csongor_at_seznam.cz
UIN 132941052   Student of Szechenyi Istvan University, Gyor