[BSD] obsd fw es ipv6

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2004. Júl. 26., H, 10:33:12 CEST

> Hali!

> Rell Gabor kollegaval kuzdunk a megoldason. Igazabol mar eleg regen van
> ipv6, Magyarorszagon is mindenki szamara (legalabb ipv4 tunnelen at)
> elerheto. Nem tudjuk mikor, de lassan atnyergelunk ra, ezert szerintunk
> jobb elore tanulni kicsit. En anno direkt kertem egy egesz /64-et, hogy
> megnezhessuk a routolasat, tuzfalazasat, mennyire jol kezelik az operacios
> rendszerek. Nagyjabol ez a konkret cel. Esetleg ha mar nagyon pengek
> leszunk benne, akkor osszeutunk rola egy doksit, vagy leirjuk, hogy milyen
> [...]

Az IPv6-ot akademiai (Egyetemek, Kutato Intezetek) kornyezetben mar regota
hasznaljak. Az elso ilyen nevesithero  projekt a TIPSTER6 volt. A
Hungarnet halozatan elerheto az IPv6. 2001 ota foglalkozom IPv6
tuzfalakkal. A legutobbi osszefoglalo a tuzfalas kutatasokrol a Terena
Networking Conference 2004-en hangzott el. A pf sok szempontbol jobb mint
a netfilter, de a netfilter mas szempotontokbol lekorozi a pf-et.

Udv:

Janos Mohacsi
Network Engineer, Research Associate
NIIF/HUNGARNET, HUNGARY
Key 00F9AF98: 8645 1312 D249 471B DBAE  21A2 9F52 0D1F 00F9 AF98