[BSD] Merre tovabb BSD? Nyari elmelkedes

NAGY, Zoltan A. nyozo at mcse.hu
2004. Júl. 23., P, 04:00:38 CEST

Sziasztok!

Azt hiszem köszönettel tartozok/tartozunk Szilinek ezért az olvasmányos és
alapos okfejtésért. :) Vitatkozni nem igen lehet vele -- nem is ez volt a
célom. Mindenesetre az kiderült nekem, hogy nagyon hasonlóan látjuk a
dolgokat csak nem fogalmaztam elég cizelláltan.

Csupán az rémlett fel bennem amikor a témát felvetettem, ahogy a Linux
egyes disztribúciói egyre nehézkésebbek lettek, egyre több instabilitás,
bug volt a készként kiadott részekben. Aztán mire összeállt volna vmi.
addigra nyakadon volt az új változat "még több" általában köhögősen
működő extrával. Számos fontos dolgot meg csak az új glib-el
lehetett
elérni, meg millió függőség miatt állandóan szétzuhant a rendszere az
embernek.

Az sem előny, ha a pénzes szponzor által logikusan meghajtott
fejlesztés (nyilván neki az időtényező is komolyan számít, ami
persze elfogadható) belekényszerít fejlesztőket a fenti
verzió-verklibe, produkálási
kényszerbe.

Amúgy a tudományos közélet is sok tekintetben ilyen lett: sokfelé már csak
olyan projektekbe kezdenek ami gyorsan ad eredményt, publikációt mert ez
növeli az elismertséget, ez ad megélhetést. Hosszú éves folyamatos
munkákra pedig senki sem vállalkozik szinte.

A GUI valóban nem oprendszer, de nyilván a mezei usernek ez nem
egyértelmű. Én is azért mostam ilyen téren össze, mert sokan kapnak
egy cd-t sok thirdparty-val, aztán nem egyértelmű nekik mi hova
tartozik.

Nos, mégegyszer köszi a részletes választ: Nyözö