[BSD] Merre tovabb BSD? Nyari elmelkedes

NAGY, Zoltan A. nyozo at mcse.hu
2004. Júl. 21., Sze, 09:48:00 CEST

Sziasztok!

Szilveszter levelenek vegen volt egy kis okfejtes,
gondoltam a nyari punnyado forgalomban ez is belefer.
Ha megsem, akkor bocs az off-ert. :)

> s mas. De 5-STABLE nem tortent. Lehet, hogy megis Matt Dillonnak van
> igaza? Hogy a rendszer mar olyan komplex lett, hogy azok se ertik, akik
Szerintem az is kesz csoda, hogy van meg(?) aki
erti... Neha en is meglepve nezem miket tudnak
pl. a listan mindenki hasznara tenykedo guruk is kapasbol.
Bar -- es ez nem kicsinylo szandekkal irom -- a
rendszerfejlesztok biztos naluk is melyebb ismeretekkel
rendelkeznek...

> fejlesztik? Most lenne itt az ideje, hogy egy penzes szponzor a projekt
> segitsegere siessen es fizessen 5 fejlesztot full-time csak az
> SMP+locking rendbetetelere? Hmmmmm.)
Csak a penzemberekkel esetleg szellemisegeben is
mas lenne a BSD. Hiszen eppen itt van talan ennek
a rendszernek a lenyege... MonyBSD rulez? ;-)

Lehet az a masik ut, hogy beletorodunk, hogy amolyan
szupercsilivili desktop-rendszer sose lesz -- de mas
teruleteken meg kivaloan teljesit. Titkos elegtetel
lehet, hogy a mai kereskedelmi rendszerek mennyi mindent
vesznek at es/vagy lopnak ki ilyen nyilt fejlesztesekbol.

Nemelyik kereskedelmi rendszer ujabb verzioja talan ettol
is kezd "rendszerszerubb" lenni, hogy sok olyan otlet,
kod, megoldas kerult belejuk, amelyeket lelkes emberek
fejlesztettek, teszteltek -- kvazi koltsegek nelkul.

                                  Nyözö