[BSD] sendmail auth sasldb2

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Júl. 12., H, 12:21:42 CEST

Szia!

Balazs Pocze wrote:

> Mindegy is, a szóbanforgó gép egy smtp gateway, a kintről jövő forgalmat
> választom vele ketté, ő az első mail server amivel kívülről találkozik
> az ember.

Igen.

> Naszóval az a kérdésem, hogy hogyan tudom megcsinálni azt, hogy az
> smtp-t hajlandó legyen authentikálni egy másik szerveren lévő sasldb-ből.

Gondolom lehet, de fejbol nem megy...

> sendmail-sasl fentvan, és a cyrus-sasl2-saslauthd port is.

Ez jó.

> Eléggé répa vagyok a sendmail ugyén, konfiguráltam már ugyan sendmailt
> debian alatt, de  akkor egy darab sendmail.cf-fel (illetve .mc-vel) volt
> dolgom, és nem nagyon látom, hogy most hová kellene nyúlnom.
> van egy freebsd.mc-m, egy host.neve.mc, egy host.neve.submit.mc.

Igen. Neked a hostneve.mc-t kell szerkeszteni (a submit.mc-be altalaban
nem kell belenyulni) es abbol fog o csinalni egy Makefile utjan
hostneve.cf-et, amit aztan sendmail.cf neven bemasolsz a megfelelo
helyre. (vagy o a make install-al) Az alaprendszerben a kerdeses
Makefile az /etc/mail-ban van.

> (tényleg, ha portsból felteszek egy patchelt sendmailt, akkor továbbra
> is a /etc/mail alatti dolgokat foglja használni,

Jo kerdes. Lehet, hogy csak akkor, ha kulon igy volt konfiguralva. Nezd
meg a port Makefile-t.

> illetve ki kell vegyem
> az rc.conf-ból a sendmail_enable-t, ill futtatni a /usr/local/etc/rc.d/
> alatti skriptjeit helyette?)

Ez elvalik, ha az alaprendszerbeli dolgokat hasznalja, akkor leeht, hogy
nem kell az /usr/local stb script, de ha nem, akkor az kell es a
sendmail_enable nem kell. Mondom, nezd meg a Makefile-t a portnal.

> Elvileg a sendmail.org-on levő doksi szerint fordítási időben kellene
> megadnom a sendmail-nek, hogy ő most sasl-t akarjon használni.
> Praktikusan gondolom ezt leveszi a vállamról a make install a

Igen.

> sendmail-sasl. Ha viszont így van, akkor akkor miért nem akar menni?

Hmmm. Ennyire keves info alapjan nagyon kalandos lenne barmilyen
tippeles... mit csinaltal azon felul, hogy feltetted a portokat? Mi
tortent? (leesett, felrobbant, betorott, elszallt, horkolt, elment,
visszajott, esetleg *melylevego* kiirt valamit stb. Ma mar ez a masodik
olyan uzenet, ami a reszletek szinte teljes hianyaval tunik ki, es
valahogy elvarja, hogy talaljak mar ki a tobbiek gondolatolvasassal a
hianyzot... nem fog megtortenni... es az se, hogy csak annyit mond
valaki, hogy "x nem megy" es maris ravagjak, hogy "igen, ez csak azert
lehet, mert y. Fricskazd meg z-t es megy!" es ennyivel kesz...)

> Illetve pam-on keresztül tudom arra konfigurálni a sasl-t hogy egy
> távoli hostról vegye az authentikációt?

Sok mindent lehet, de nem biztos, hogy kell...

> Végül pedig mi kell ahhoz, hogy
> tls-sel tudjak titkosítani sendmail mellett?

Mellett? A TLS-t a sendmail beszeli a masik szerverrel. Mire gondoltal?

> Vagy ha nem AUTH PLAIN
> módon csinálom az authentikációt, akkor végül is felejthetem  el TLS-t
> (elég biztonságos?)

A ketto nem ugyanarra valo. A TLS az uzenet tartalmat vedi, mig az auth
az azonositast szolgálja kuldes elott. Egyik megy a masik nelkul. Szvsz
(es lehet erte megkovezni) a TLS-nek nincs sok jelentosege, mert hiaba
biztositod mondjuk a te geped es a kovetkezo MTA kozott a titkositast,
ha az aztan boldogan clear textben adja tovabb az emailedet. Az
azonositas ellenben egy jo otlet. Persze nem AUTH PLAIN-el, ha csak egy
mod van ra, mert az (mint a neve is mutatja) nem vedi az azonosito
adatokat igy barki lehallgathatja azokat.