[BSD] geometry incorrect

Pal Vaczi pvaczi at freemail.hu
2004. Jan. 20., K, 05:16:25 CET

udv,

1-2 honapja probalom hasznalni a fbsd-t (5.1), kisebb megszakitasokkal
teszek hozza ezt-azt, hatha elobb-utobb kinovi magat, es router/firewall
lesz belole). eddig a fo problemam az adsl kapcsolat (datanet)
instabilitasa volt: win xp alatt minden gond nelkul megy, de ha fbsd a
router, akkor nagy terheles mellett (pl. dc++), par percenkent bontott
(bar ha ftp-vel toltok max savszelessegen, az nem art meg neki).
tobb gepen is probaltam. eloszor a direkt neki vett via epia m10000-re
tettem fel, aztan probakeppen egy regi celeron 300-asra. most a regin
fut, hiba nem valtozott, de web, ftp, email megy a kliensekrol.
most gondoltam felrakom vegre az 5.2-t a via-ra, mpd-re cserelem a ppp-t
is, hatha ettol eltunnek a problemak. es most futottam bele a subject
beli dologba, ami miatt mar inkabb kerdezek, mielott tovabb szivok. a
via-n van egy win xp (azzal is kiprobaltam idokozben, ott nem volt gond)
4 g-s ntfs particio, 4 g a fbsd-nek, meg a maradek a 40-bol adatoknak. a
fbsd-t az xp bootmanagere inditotta.
a sysinstall az fdisk elott szolt, hogy geometry incorrect, de sajnos
nem vettem komolyan, mert ugy emlexem ugyanez volt a korabbi instalnal
is, es ott siman felment. az fdisk reszben nem csinaltam semmit, hagytam
mindent ahogy van, a boot manager kerdesre pedig nem-mel valaszoltam
(bar ez utobbira nem mernek teljesen megeskudni. a kerdesen tudom, hogy
elgondolkodtam, a nem mellett dontottem, de hogy ki is valasztottam-e?
szerintem igen, akkor meg nem volt ennyire keso).
a disklabel reszben aztan szepen toroltem es autoztam a regi fbsd-s
slice-t, majd ment tovabb az install.
ezutan jott a boot, es nem megy semmi. azt mondja, hogy nem jo a
particios tabla.
azota keresgelek a google-on, meg probalgatom ujra a sysinstallt,
mostmar megadva a geometrynek a bios altal kiirt ertekeket, de azokat
nem fogadja el, mindig a sajat valasztasanal akar maradni. a bios
19158/16/255-ot ir, a sysintall azt irja, hogy warning, a geometry of
77545/16/63 for ad0 is incorrect, es hasznalni pedig 4865/255/63-at
akar. ha ezt set geometryvel atirom a bios-osra, arra is warningol, es
ujra a sajat tippjet akarja hasznalni. (az 5.1-nel biztos, hogy nem
alitottam semmit ezugyben, de mint irtam, remlik, hogy ott is volt warning).
tudja valaki, hogy mit kellene csinalnom? (persze, aludni :-) )
szeretnem, hogy ha a winxp is megmaradna rajta, de persze nem csinaltam
rola rescue flopyt, es meg nem probalkoztam a cd-jevel, hogy az ugyan
rendbe tudja-e rakni az mbr-t. majd inkabb reggel, de ha sikerul is, a
fbsd problema nem oldodik meg vele...

na joccakat mindenkinek!

pali