[BSD] OFF: UNIX/Linux becsulet

Vas József vj at ommf.hu
2004. Jan. 7., Sze, 09:24:27 CET

Hello!

> ez teny. csak az olyanokat, amik tenyleg hamisak es hazugok.
Pedig valószínuleg nem hamis és hazug, csak manipulált formában
adták ki - ez pedig az újságírók kedvenc szokása - és így már
alkalmas arra, hogy a tájékozatlant félrevezesse.
A számok egyébként valószínuleg igazak, de én más következtetést
vonnék le belolük. Ezek jó része egyébként a hozzászólásokban
elo is fordult már.
 1. Minél újabb egy rendszer, annál több hibát lehet benne találni.
     (lásd win95, OS400 <--> Win XP, újabb Linux disztribúciók)
 2. Nyílt forráskódú rendszerben könnyebb hibát találni mint zárt
     forráskódúban.
 3. Más-más rendszerekben más-más intenzitással keresik a hibákat.
     Jellemzoen a nyílt rendszerekben intenzívebben.
 4. Mit számítanak be a biztonsági hibák közé? (súlyosság, oprendszer
     illetve alkalmazás, stb.) Talán itt nem korrekt az összehasonlítás.
 5. Biztos, hogy mindenki mindent bejelent?

A lista valószínuleg folytatható, talán vitatható is. Mindenesetre szerintem
nem a számokkal, hanem a belolük levont következtetésekkel van baj.
Szerintetek tehetünk-e valamit azért, hogy a közvélemény a cikkben
leírtakkal szemben más következtetéseket is megismerhessen?

Üdv.:
V.J.

P.S.: Érdekes, de a NetWare kimaradt a statisztikából...