[BSD] Squid

Hegedüs Ervin airween at freemail.hu
2004. Feb. 19., Cs, 15:22:27 CET

hello,

> Tudnátok adni néhány tippet a squid BSD-n való teljesítménynövelésére adni?
ehh, kb fel eve eleg sokat szenvedtem ezzel a parossal - akkor
gondoltam is ra, hogy leirom a tapasztalatokat... csak meg
kellett volna csinalni. :(

> érdekelne, hogy hogyan hozhatom ki a legjobb teljesítményt belőle. Pl. itt
> van az aszinkron mountolás esete... linux alatt default,
> a BSD meg nem szereti, mert nem elég megbízható satöbbi...
??
nekem ez nagyon szepen mukodott. mount opciokent meg a noatime is
hasznos tud lenni, Squidhez kimondottan javallott.

ezen kivul /boot/loader.conf-ba:

kern.ipc.nmbclusters="16384"
kern.ipc.nmbufs="65536"
kern.ipc.maxfiles="2048"

kernel conf-ba:
options         NMBCLUSTERS=1024
options         NMBUFS=4096

valamint rendelkezesre allo memoriatol fuggoen szinten a kernel
konfigba:
options         MAXDSIZ="(1228*1024*1024)"
options         MAXSSIZ="(1228*1024*1024)"
options         DFLDSIZ="(1024*1024*1024)"

majd buildkernel

en ezt 1.5 GB RAM mellett kovettem el.

lehet meg jatszani a sysctl-ekkel is (tcp* opciok)

Par szot a konfigodrol:
> legnyagyobb cache-elhető objektum mérete 256MB
ez szvsz kicsit nagy, illetve felesleges - szigoruan IMHO

> valamint a memória cache is max 256Mb
ez a fizikai memoriad max fele legyen, de inkabb harmada

nagyjabol ennyi.

a.

--
Minden baj forrása az 1/x függvény.