[BSD] digicam bajlodas

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Feb. 19., Cs, 09:12:37 CET

Szia!

ÁdámCsongor wrote:

> Fogok egy digitalis kamerat, radugom az USBre, (kernelkonfigba minden
> szepen beleirva, ami USB, kiveve az urio driver ami egy mp3 lejatszo) es
> a FreeBSD meg is talalja:
> ugen0: vendor 0x0919 product 0x0100, rev 1.00/1.00, addr 2
> ha lehuzom:
> ugen0: at uhub0 port 2 (addr 2) disconnected
> ugen0: detached

Igen. Ez azt jelenti, hogy az USB daemon futott, az USB port mukodott es
ezert az eszkoz radugasat es aztan kihuzasat eszlelte es reagalt ra. Az
eszkozt *nem* ismerte fel, csak kiirta azt, amit az eszkoz sajat maga
mondott, amikor "bemutatkozott". Ha valaki akarna, akkor ezt az
informaciot betehetne az usbdevs nevu fajlba, es akkor mar szovegesen is
kiirna az eszkoz nevet. De sajnos ettol meg nem mukodne.

Az ugen driver egy olyan driver, ami az olyan USB eszkozoket "kezeli"
amiket egyetlen driver se ismer fel. Sajnos nem csinal vele semmit, csak
amennyit lattal. A fenykepezo eseten az "umass" drivert kellene latni.
Es rogton utana azt, hogy letrejon egy "da" eszkoz, ami egy SCSI
lemezkent kezelheto utana. Azt lehetne mountolni, tenyleg FAT
fajlrednszerkent. Amikor lehuzod, akkor pedig azt kellene latni, hogy a
"da" eltunik.

> Magyarul az ember azt hinne minden szep es jo, de a gtkam progi, ami a
> gphoto-hoz egy frontend, a jo istennek
> sem talaja meg,

Ez a nagyobb baj, mert amennyire tudom a gphoto-nak nincs feltetlenul
szuksege arra, hogy az OS siman felismerje. Az ismer olyan gepeket is,
amik nem igazi szabvanyos umass eszkozok.

> en meg keezzel nem tudom megmountolni, mert nem tudom
> milyen fajlrendszer van (tippem msdos)

Igen.

> ill. nem tudom mi a block device
> amit mountolni kellene. (Nem, nem az ugen0 az, bar en azt hittem.)
> Annyit figyeltem meg meg, hogy amikor radugom a /dev/ alatt a kovetkezo
> uj eszkozok jelennek meg:
> ugen0,ugen0.1,ugen0.2,ugen0.3, de ezek kozul egy sem mountolhato mert
> nem block device.

Ezek kozul sajnos egyik se jo gyakorlatilag semmire.

> Meg annyit hogy ez a kamera ugyanezzelo a gtkammal
> csont nelkul ment linuxon is BSD-n is korabban, sot nev szerint is
> ismeri a progi, szoval tuti hogy tamogatott.

Ez az ami erdekes. Vajon miert nem megy most? En a gphoto kornyeken
kezdenek nezelodni...