[BSD] szelesvasznu notebook

KOVACS Krisztian piglet at sch.bme.hu
2004. Dec. 15., Sze, 11:30:14 CET

  Sziasztok,

2004-12-15, sze keltezéssel 11:20-kor Vas József ezt írta:
> Persze. Ez az, ami elter a szokasos
> neked?
> Nem kellene, es nem az lenne jo.
> Egyszeruen arra vagyok kivancsi, hogy:
> - A VESA modokat be tudom-e allitani ilyen kepernyon?
>   (pl. a kep ket szelen fekete csikkal az 1280x800 elvileg
>    mukodhetne 1024x768-ban)
> - Az X-ek tudjak-e kezelni ezt a modot?
> (meg sosem kellett probalnom, nincs is mivel)

  No, eddigi tapasztalataim alapjan (egy regi Thinkpad R30, illetve egy
asztali Samsung 173P) LCD-k eseten ket dolgot szoktak csinalni:

- a beallitott modot felskalazza neked, ugy hogy lehetoseg szerint a
kepernyo minel nagyobb reszet kitoltse
- kozepre helyezi

  Az altalam latott hardvereken ezek kozul valasztani lehetett, tehat
vagy ronda volt a kep, de nagy, vagy a kepernyo kozepen szepen, de
kicsiben. Gondolom ezek az ujabb 16:10-es notebookok is tudnak ilyesmit,
tehat ha jol sejtem akkor mondjuk BIOS-bol szepen beallitod, hogy azt
szeretned, ha ilyenkor a kepernyo kozepere tenne, es ezzel utana az
X-nek nem kell foglalkozni.

--
KOVACS Krisztian <piglet at sch.bme.hu>