[BSD] Re: Reiserfs mount FreeBSD 5- höz

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2004. Dec. 6., H, 13:56:12 CET

> Hat attol fugg mi a cel... eppen a GNU konfi utan beszeltunk emberekkel
> errol az orokos kerdesrol ("miert nincs a BSD-ben journaling fs?" illetve
> "miert nem tudja a BSD kezelni a Reisert/XFS-t/JFS-t/ext3-at?" es ok azt
> mondtak, hogy arra lenne szukseg, hogy legyen egyfele fajlrendszer amit
> lehetoleg mind a Linux, mind a (Free)BSD stabilan tamogat, igy eleg lenne
> azt hasznalni mindenhol. Az mas kerdes, hogy erre nem az jutott eszukbe,
> hogy UFS2-t mindehova, de ez mindegy :-)

Nem mindegy. Attol mert ok tobben vannak, miert lenne nekik igazuk?  Amugy
pedig, mint tudjuk, erre mindenki a FAT32-t szokta javasolni.

Amugy pedig most direkt megneztem. A laptopon ott levo, amugy honapok ota be
nem butult deb osszes particiojat folmountoltam:

lapp# mount
/dev/ad0s4a on / (ufs, local, multilabel)
devfs on /dev (devfs, local, multilabel)
/dev/ad0s4d on /tmp (ufs, local, soft-updates, multilabel, acls)
/dev/ad0s4f on /usr (ufs, local, soft-updates, multilabel, acls)
/dev/ad0s4e on /var (ufs, local, soft-updates, multilabel, acls)
linprocfs on /usr/compat/linux/proc (linprocfs, local)
/dev/ad0s6 on /mnt (ext2fs, local, read-only)
/dev/ad0s2 on /mnt/boot (ext2fs, local, read-only)
/dev/ad0s7 on /mnt/var (ext2fs, local, read-only)
/dev/ad0s8 on /mnt/tmp (reiserfs, local, read-only)
/dev/ad0s9 on /mnt/home (reiserfs, local, read-only)
/dev/ad0s10 on /mnt/usr (reiserfs, local, read-only)

Es teljesen jol latom az adatokat. Irni nem tudom, de nem is akarom :-) ,
egyebkent pedig tudtommal az ext2-t szepen irja is (es ugye az ext3 az egy
db plusz naplofajl.)

> Sajnos elegge sok jo dolgot nem hoznak at NetBSD-bol es nem tudom mi ennek

Pl. usb-s infra driverek. :-(

> az oka. De, hogy valami jot is mondjak, a NetBSD 2.0 mar tenyleg nagyon jo
> lesz, meg az is megtortenhet, hogy erdemes megfontolni a kiprobalasat i386
> munkaallomas kornyezetben FreeBSD helyett is...

Biztos azt is megnezzuk egyszer ...