[BSD] upgrade, mergemaster, single mode, co-location

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2004. Aug. 31., K, 09:56:27 CEST

On Tue, 31 Aug 2004, Simonek Peter wrote:

> Reszemrol ILO porton, de ez csak az ujabb Compaq/HP gepeknel mukodik.
> Ebben az esetben csak egy plusz IP-re van szukseg, es egy webes feluleten
> kapod a konzolt. Tehat mehet nyugodtan a single-user is. Azokhoz a regebbi
> gepekhez amiben ez nincs benne, ha jol emlexem lehetett kulon ilyen kartyat
> venni.

Minden jobb szerver kategoriara tervezett gepnek van valamilyen modon
tavolrol vezerelheto modja:
- legprimitivebbeknek tavoli reset lehetosege - kulon soros vagy speci
port
- a jobbaknak tavoli konzol modja (ilyeneket HP/Compaq, IBM, Dell
szervereken lattam) - a megvalositas eleg egyedi szokott - speci
csatlakozokkal vagy/es speci programokkal.
- konzol szervert hasznalsz, amire ra lehet dugdosni a billentyuzetet, VGA
kimenetet es egeret. Tavolrol lehet babralni a gepet, mintha elotte ulnel.
Sajnos neha szukseges lehet a reset - amit ilyen konzol szerverrel nem
biztos, hogy meg tudsz csinalni (van olyan is, ami akar a tapellatast is
le tudja kapcsolni - ha mar annyira megfagott a rendszer)

- Vannak mindenfele menedzsement programok jo dragan, amivel tavolrol
betudod bootolni a rendszert halozatrol - pl. a konzol -szerveren van egy
installast segito szoftver image....

Udv:
 	Mohacsi Janos