[BSD] (nincs tárgy)

Laszlo Rinyu rinyu at atomki.hu
2004. Aug. 24., K, 10:34:26 CEST

Sziasztok!

> Hasznos lenne, ha nem nyitnal ehhez uj thread-et. Vannak, akiknek a
> levelezoje az egy thread-hoz tartozo uzeneteket egymas utan rendezi, ami
> sokban megkonnyiti az attekintest, persze csak akkor, ha masok ezt nem
> teszik eleve lehetetlenne. Es mivel te szeretnel segitseget, azt
> gondolna barki, hogy inkabb az lenne neked jo, ha a neked valaszolok
> dolga konnyebb lenne...

  	Elnezest nem akartam ujat nyitni, csak hirtelen elfelejtettem a
regi nevet - amugy pine-nel levelezek -. Az enyhen csipos stilust viszont
nem ertem.

> Hat en sajnos nem vonnek le ilyen kovetkeztetest... mibol gondolod, hogy
> "latja" az egeret? Valami uzenetek jelennek meg esetleg? A nyilacska ami
> megjelenik a kepernyon nem jelent semmit, az akkor is ott lenne, ha nem
> is lenne eger abszolut bedugva.

  	Nos nagy valoszinuseggel az egeret nem erzekeli a soros porton
keresztul, mert tapasztalatbol en is tudom (kb. 96-ota miota XFree-t
hasznalok), hogyha a tipussal lenne a baj akkor neha ossze-vissza kellene
mukodnie a mutatonak. Elhamarkodottan irtam azt, hogy latja az egeret
valoszinuleg nem erzekeli azt a soros porton keresztul, noha a soros port
aktiv a dmesg alapjan.

  	Ez egy masik gep (tortenetesen egy PI-150 MHz-es notebook
(Fujitsu LifeBook 656Tx)) amihez PS/2-es porton keresztul csatlakozik egy
A4 Tech gorgos eger. Nos ennek van egy soros port atalakitoja es ha a
soros porthoz csatlakoztatom, akkor ott sem erzekeli az egeret. Ebbol gondoltam,
hogy lehet valami a 4.x-es ag soros porton valo eger kezelesevel.

> Ez azt mutatja, hogy a problema kovetkezetes es tenyleg a soros port
> haza tajan van. Sajnos nincs valami sok otletem, plane ha meg tudod
> erositeni, hogy ugyanezzel a hardverrel ment/megy win98-on (amennyire
> ertettem a leirtakbol, az alaplap ugyanez volt, az eger nem biztosan)

  	Nos az eredeti problemat ado gepen ugyanazon hardware-rel +
egerrel mukodott elozoleg a Win98, tehat nagy valoszinuseggel (ha sors
maskepp nem akarta), akkor a hardware nem serult, igy papiron mukodnie
kellene a FreeBSD 4.10-RELEASE-p2-vel is.

> Mi lenne, ha probabol atdugnad a masik soros portba? (Mar persze ha
> elerheto egyaltalan...)

  	Sajnos a masik soros port meg a sok-tus valtozat, ellenben az
alaplapon talan felcserelhetnem a kabeleket ez igaz, de akkor miert van az
elozoleg leirt (mar PS/2-n mukodo eger ugyanazon gepen atalakitoval nem
mukodik soros porton) dolog. Nekem ez nagyon gyanus es mivel kutato vagyok
szeretnem tudni, hogy miert van ez.

> moused-t hasznalsz? (a sysinstall azt allitja be) azzal nekem eddig minden
> a4tech soros eger ment auto uzemmodban. Legegyszerubb rc.conf-ban:
>
> moused_enable="YES"
> moused_port="/dev/cuaa0"
> moused_type="auto"
>
> ekkor XF86Configban:
>
> Section "InputDevice"
>        Identifier  "Mouse0"
>        Driver      "mouse"
>        Option      "Protocol" "auto"
>        Option      "Device" "/dev/sysmouse"
> EndSection
>
> vagy moused elfelejt, es az XF86 mouse driveret hasznalod. Ahhoz viszont nem
> [...]

  	Eloszor, mint irtam a /stand/sysinstall-ban probaltam beloni az
egeret, de azzal nem ment (ugye ez irja ki az rc.conf-ba azt a valtozatot
amire az ember azt mondja, hogy mukodik). A tovabbi probalkozasok, mar az
XF86-tal mentek, de ott sem sikerult semmit elerni.

  	En is ugy tudtam, hogy az A4-Tech egerek mennek a GNU/Linux,
FreeBSD es XFree86-t alatt. Sot regen meg soros egeret is be tudtam
uzemelni, de most nem megy. Ezert gondoltam, hogy lehet magaval
FreeBSD-4.10-RELEASE-p2-vel lehet gond.

  	Szoval, ha valakinek van meg a gepen soros-port es van az egerehez
atalkito vagy van soros egere es ez a valtozat van a gepen es van kedve
probalkozashoz (huuu mennyi ha), akkor szivesen vennem, ha megprobalna a
dolgot es irna nekem, elore is koszonom. Nekem sajnos egyenlore nem megy,
pedig jol jonne az X.

Az eddigi valaszokat koszonom, elnezest ha nem voltam elegge konkret
illetve hibaztam masodjara a tema megnevezeseben.

Udv.:
  	Ruh