[BSD] Ethernet link monitorozása

Czinczár Tamás czt at freemail.hu
2004. Aug. 19., Cs, 08:40:44 CEST

On Wed, 18 Aug 2004 20:43:21 +0200, you wrote:

>Kidobni sajnálnám a kártyát, mert vagy 3 éve vettem nagyon jó áron (boltban
>ma is 15-16 ezer)
>Azért örültem a vételnek, mert realtek-es kártyákhoz képest elvileg
>alacsonyabb a cpu használata.

Az SMC9432-t hirtelen most nem találom náluk, de az árából ítélve
valószínüleg nem a Realtek kategória, én is sajnálnám.

>Tényleg ha nem gond, lenne 2 kérdésem is ezzel kapcs-ban: egy cel300-as
>gépben használom,
>a saját 2000+ os géprõl töltöttem vele ftp-n, mert fõleg nagy forgalomnál
>szakadt meg a link.
>De ezt a 300-as gépet 7200 kb/sec már megfogja 100%-ra. Ezek után
>csodálkozom, h. mások
>486-os gépeket használnak kisebb ftp szervernek, és azok majdnem hozzák az
>elméleti 100 mbitet.

Nem lehetett ott szûk keresztmetszet a HDD átvitel (esetleg PIO-ra
visszaesés)? A másik NIC milyen?

>2.) Az autoneg hibáját hogy lehet kideríteni? Ha ifconfig-al megnézve azt
>látom h. mindig csak 10 mbit half
>duplexre áll be? Vagy egyáltalán semmire? Esetleg abból h. látszólag beáll
>100 mbit full duplexre, de
>az autoneg hibájából kifolyólag rejtélyes hibák fordulnak majd elõ a
>hálózati forgalomban?

A rejtélyes hibákból azért az ifconfig is megmutat ezt-azt, a switch is
jelzi, de érdemes lehet ellenõrizni az erek bekötését, esetleg egy direkt
crosslink teszt is szóbajöhet a két gép között...
--
CzT.