[BSD] Ethernet link monitorozása

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Aug. 19., Cs, 08:21:08 CEST

Pásztor Richárd wrote:
> Ok végülis igaz real-time nem is nézheti semmi mert az elvileg lehetetlen.
> Ennek ellenére akkor 1 olyan megoldás ami a windózban van, megfelelne
> bsd-n is.
> Kidobni sajnálnám a kártyát, mert vagy 3 éve vettem nagyon jó áron
> (boltban ma is 15-16 ezer)

Hadd tippeljek: egy 3com, vagy esetleg egy regi Intel Etherexpress? A
baj az, hogy ezek a sokkal dragabb kartyak se *mind* mentek jol
FreeBSD-vel (anno en is kacerkodtam egy 3com-al) ahhoz kepest, hogy
mennyivel voltak dragabbak. A kulonbseg csak az volt, hogy azok legalabb
elvileg nem minosultek szutyoknak mint a realtek. De a mese megis arrol
szol, hogy nekem a realtek kartyaimmal nem volt bajom (igaz nem
szervernek hasznaltam es speci funkciok mint pl wake-on-lan stb nem
kellettek) ezzel szemben emlekszem ra mennyit szivtak masok ilyen
dragabb eszkozokkel (erdemes rakeresni a kinti levlista archivban az
xl0: watchdog timeout szavakra, de a tulip driver se kapott sok dicsero
szot...) Na mindegy, megertem, hogy valaki ragaszkodna hozza ha mar
egyszer megvette, csak allitolag ezeknel nemcsak a pontos tipus szamit,
hanem neha meg az is, hogy mikori gyartas, attol fuggoen lehet nagyon jo
es sz*r....

> Tényleg ha nem gond, lenne 2 kérdésem is ezzel kapcs-ban: egy cel300-as
> gépben használom,
> a saját 2000+ os géprõl töltöttem vele ftp-n, mert fõleg nagy
> forgalomnál szakadt meg a link.
> De ezt a 300-as gépet 7200 kb/sec már megfogja 100%-ra. Ezek után
> csodálkozom, h. mások
> 486-os gépeket használnak kisebb ftp szervernek, és azok majdnem hozzák
> az elméleti 100 mbitet.

Igen. Ez mulik persze azon, hogy milyen mas hardverek vannak meg a
gepben (pl ISA van-e es hasznaljak-e) milyen sorrendben vannak a kartyak
a slotokban, van-e osztott IRQ es hany eszkoz osztozik rajta (igazan
hajmereszto esetekben majdnem az osszes ugyanazt hasznalja, pl nalam)
es, hogy a driver es a memoria rendszer megfeleloen van-e hangolva (man
vmstat) (pl nagy forgalomnal jol jon az olyan driver, amelyik ismeri a
device polling feature-t mert az hatekonyabb mint ha a kartya IRQ-zik,
kis forgalomnal viszont forditva van) de a majdnem 100 megabitet a
486-os is tudhatja valoban. Es persze mulik azon is, hogy milyen
folyamatok vannak meg a gepen, milyen gyors a lemez iras-olvasas stb.

> 2.) Az autoneg hibáját hogy lehet kideríteni? Ha ifconfig-al megnézve
> azt látom h. mindig csak 10 mbit half
> duplexre áll be?

Igen ez lehet tunet.

> Vagy egyáltalán semmire?

Ilyen nem szokott lenni. Valamit mindig kiir. :-)

> Esetleg abból h. látszólag
> beáll 100 mbit full duplexre, de
> az autoneg hibájából kifolyólag rejtélyes hibák fordulnak majd elõ a
> hálózati forgalomban?

Meg rejtelyes lassusag... a legegyszerubb szerintem az, hogy direkt
megprobalod kezzel beallitani es megnezed, hogy akkor valtozott-e valami.