Re: [BSD] Ethernet link monitorozása

Pásztor Richárd ricsip at mailbox.hu
2004. Aug. 18., Sze, 16:05:42 CEST

At 11:41 2004. 08. 18.t Conve, you wrote:
Hat ezt azert nem mondanam... csak attol fugg, hogy mi neked a
>"pillanatnyi" megszakadas. Ha a pillanat felbontasa eleg masodperc
>pontosra, akkor pl az mrtg szerintem eleg lehet. Ha szazadmasodperc
>kell, akkor nyilvan nem, de azt egyebkent a windozer felbukkano ikonja
>sem jelzi neked. Az egy elegge durva es kezdetleges eszkoz, nem arra
>talaltak ki, hogy preciz mereseket csinalj vele. Olyan, mint a Nokia
>telefonokon a terero jelzes: alapvetoen nem sokra jo, csak arra, hogy
>mikor az emberek raneznek, akkor megnyugodjanak, hogy milyen szep
>allandoan magas terero van. Az Ericssonoke sokkal kozelebb all a
> [...]

Lehet akkor nem voltam elég érthetö. A hálókártyát sokáig nem használtam.
Tavaly volt
egy hálópartin, akkor ment tökéletesen egy edimax 8 portos switch-el. Mikor
koliba költöztem,
ezt raktam a gépbe, de nem érzékelte a linket (koliban nem tudom milyen
eszközhöz csatlakozott,
lévén az nem az én szobámban van) ezért egy realtek kártyát szereztem helyette.
Most nyáron újra elövettem és beraktam a gépbe. Windows alatt feltünt hogy
néha felbukkan a
"hálózati kábel be lett dugva" üzenet, pedig a kábel nem lett piszkálva.
Ebböl azt szûrtem le, hogy
a link-kel lehet valami baj. Ezért átraktam a másik gépbe, h. ott bsd alatt
is elõjön-e a gond (hátha csak
vmi druver bugba botlottam bele). Amit akarok az mindössze annyi, h. ha nem
stimmel a link, arról dobjon
1 üzenetet a logba. Mivel olyan rövid idõ amíg a hiba fennáll, a
másodpercenkénti pingek sztem észre
sem vennék, ettõl függetlenül 1 olyan hálókártya ami véletlenszerûen
megszakítja a kapcsolatot
nem éppen hibátlan eszközt jelent. Remélem így már érthetõ a gondom.
Az mrtg-t nem ismerem, de ha ez is csak idõnként ránéz a statusra, nem nagy
esélyt látok rá h. a megfelelõ
idõpontban elkapja a hibát. A hálókártya drivere ebbõl a szempontból
"gyorsabban reagálhat" mint ahogyan
teszi is win2000/xp alatt

ricsip