[BSD] clamav+amavisd-new+postfix FreeBSD 4.10-STABLE-n

Szekeres Szilárd szeszilard at megasoft.hu
2004. Aug. 6., P, 10:24:52 CEST

From: "Karolyi Reka" <mithos at t-net.hu>
To: <bsd at hu.freebsd.org>
Sent: Friday, August 06, 2004 10:11 AM
Subject: [BSD] clamav+amavisd-new+postfix FreeBSD 4.10-STABLE-n

> Sziasztok!
>
> Egy erdekes problemam akadt a fent megnevezett harmassal freebsd-n.
>
> A clamav mindig lehal :)
>
> Elvileg logbol azt lattam, hogy mindig akkor hal le, amikor a
> /usr/local/share/clamavbol kiolvassa az aktualis virusdef. adatbazist.

Az amavisd.conf szerint ha clamav-ot hasznalsz, akkor ugyanazzal a userrel
kell fusson a clamd, mint az amavis. Alapbol valami vscan user szokott
lenni.
Nezd meg, hogy a vscan jogosult-e irni/olvasni a /usr/local/share/clamav
konyvtarat es a file-okat + a clamav es a freshclam configjaban a User,
masiknal a DatabaseOwner is vscan kell legyen. Ugyanezen configfile-okban
erdemes megnezni, hova logol, stb, es ezekre is jogot adni a vscan usernek.
Ha meg mindig lepusztul, es csak ez, akkor esetleg LogVerbose a
clamav.conf-ban.

By,

Szilard.