[BSD] named jail + ipfilter

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Ápr. 21., Sze, 16:37:09 CEST

Szia!

Andras wrote:

> A kovetkezo problemara keresem a megoldast:

Na most segits egy kicsit. Mit szeretnel? Azt, hogy a tuzfal ellenere is
le lehessen kivulrol is kerdezni a DNS szervert, vagy eppen azt, hogy ne
lehessen? A leveled tobbszori elolvasasa utan hajlok arra, hogy az
elsot, es az a problema, hogy a tuzfal blokkol, de nem lehetek benne
biztos...

> [...]
> tuzfal blokkol, viszont latom, hogy vannak szerverek, akik
> megis tudnak lekerdezni.
>
> A kovetkezo ide vonatkozo szabalyok elnek az ipfilterben
> (sorrendben):
>
> #block all by default
> block in log all
>
> # DNS
> pass in quick on fxp0 proto tcp from any to any port = 53
> flags S keep state
> pass in quick on fxp0 proto udp from any to any port = 53
> flags S keep state
>
> Egy kulso 53 portscan azzt mutatja, hogy nyitva van a tcp es

<...>

> Ha a tuzfalat kilovom, akkor minden ok, tehat talan nem
> named beli beallitasi problema van, bar gyanus volt, mivel
> vannak helyek, akik tudtak kerdezni es valaszt is kaptak.
>
> ipfstat -hi parancsra latom, hogy a block in log all sor
> talalatai folyamatosan novekszenek. A pass sor viszont nem
> (kiveve azt a par szervert, akik megis tudnak lekerdezni).

Es mi lenne, ha a teszteles celjabol beallitanal a megfelelo szabalyokra
logolast, majd a logokat ipmon segitsegevel kiertekelned? Ipfilter
eseten en igy szoktam hibat keresni, meg persze tcpdump/ethereal
hasznalataval. Jelen esetben a DNS logjait is segitsegul hivnam.

A szabalyok elso ranezesre jok, de lehet az, hogy a valaszt nem kapok pl
nem az fxp0 interface-n erkeznek? Mert akkor ugye nekik semmi. Valoban a
te szerveredtol kapnak valaszt es nem valahonnan mashonnan? Ha biztos,
hogy toled, akkor milyen tipusu lekeredezesek sikeresek? Melyek nem?
Autoritativ zonara vonatkozo keresek mennek es esetleg a tobbi nem? stb.
Ebben segit a logolas. Plusz en biztos azt csinalnam, hogy az 53-as
portra csak a DNS IP-jere engednem a forgalmat, hiszen mashova minek
kellene? Most elvileg a tuzfalad minden SYN csomagot atenged, amit
akarhonnan akarhova kuldenek csak az a lenyeg, hogy TCP/UDP53-as
port*ra* menjen. Ezert pl elvileg egy masik DNS szerver is valaszolhat
az ennek alapjan kimeno csomagokra...