[BSD] imap

Pal Vaczi pvaczi at freemail.hu
2004. Ápr. 20., K, 23:50:40 CEST

udv!

Adam Szilveszter wrote:

> Valahogy biztos, bar a valodi best practice eppen az, hogy a root *nem*
> olvassa a leveleit ez alol az azonosito alol, mert ezzel nagyobb
> veszelynek teszi ki magat mint ami egeszseges. Helyette a root levelei
> jobb lenne ha egy masik, nem kiemelt jogu felhasznalo cimere
> forwardolodnanak.

koszi, ez logikusan hangzik. vegul is ebben a (sokadik) installban mar
az ssh-nak se engedtem a direkt root belepest, miert lennek a mail
eseteben kevesbe secure? :-)

> [...]
> miatt) kulonosen nem javasolhato, hogy root jogokkal futtasd... de egy
> masik nem kiemelt jogu hasznalo neveben nyugodtan. Ha esetleg valami
> jobban konfiguralhatora vagysz, ami egy rendszergazda keze ala jobban
> illik, akkor a mutt hasznalatat javaslom, a megfelelo segedprogramokkal,
> mivel a mutt is szigoruan csak MUA, nincs benne se editor, se
> levelkuldo resz. Pl POP eseten fetchmail+procmail+mutt+vim egy
> kozkedvelt kombinacio, plusz egy SMTP szerver a gepeden es maris minden
> megy ahogy kell. A mutt egyebkent kezel IMAP-ot is.

haaaaat, feltettem a mutt-ot, de ahogy elnezem ehez kulon pilotavizsga
kell mar ahoz is, hogy egyaltalan az imap-os leveleket olvasni tudjam.
szerintem egyelore orulok, ha be tudom majd konfigolni a tobbi meg
hatralevo dolgot... viszont ha igy megnyugtattal pine ugyben, szerintem
az lesz belole. mintha ott a konfig egyszerubb lett volna, mikor vagy 5
eve utoljara hasznaltam. mar az se lesz egyszeru, hogy hogy szedjem le
azt a rengeteg portot, amit a mutt hozott magaval...

> Elvileg eppen tegnap lett volna sorozes. De nem volt, mert erdeklodes
> hianyaban elmaradt. Pedig nem te vagy az elso, akinek lennenek kerdesei
> a BSD-vel kapcsolatban amit szemelyesen jobban meg lehetne beszelni.

akkor remelem a kovetkezorol lesz szo a listan, es ra is erek majd :-)

> Egyebkent jovo het vegen lesz egy nyilt forrasu szoftver show a Kandon
> Obudan penteken, eppen van szo rola, hogy a BSD is valami modon
> kepviselteti majd magat. Ha igaz, ott akar beszelgetni is lehet... addig

inkabb a kocsmazast preferalom :-)

> is csak annyit, hogy a BSD szerintem nem rosszabb desktop mint
> valamelyik nepszeru Linux terjesztes, mert nem igazan van kulonbseg az
> elerheto programokban, ugyanazok futnak itt is mint ott.

ebben biztos igazad van, de nem is feltetlenul erre gondoltam. a linuxot
, legalabbis desktopkent (mostmar) tagadhatatlanul tobben hasznaljak.
emiatt a google konnyebben ad segitseget a problemakra (pl. most mikor a
cyrus miatt keresgeltem, szinte csak linuxos howto-kat talaltam).
masreszt a hardver tamogatas is jobb talan az ujabb/egzotikusabb
hardverek eseteben. es mivel a desktop eseteben nem erdekel annyira a
biztonsag meg a stabilitas mint a server-nel (most is win-rol irok...),
ezert inkabb konnyitenek az eletemen :-)

pali