[BSD] [OFF]NFS keserges

Eső eso at freemail.hu
2004. Ápr. 20., K, 14:39:29 CEST

Sziasztok!

Volt korabban egy problemam, amit megkerdeztem itt (archivum:
http://www.hu.freebsd.org/hu/arch/2004/Mar/0803.html). Akkor
nem szuletett igazi megoldas, de egy keruloutat talaltam, s
leirom ezt ide, mert egyreszt uj problemat vet fel (szamomra),
masreszt (szerintem) erdekes.

Roviden az problema:
OpenBSD (otthoni tuzfalam) frissitese
(cd /usr/src && make build) patch-ekkel tuzdelt forrasfan
elszallt. A /usr/src/ nfs mount egy nagy tarhelyu geprol
volt (az otthoni desktop gepem). Mar a make clean is
elszallt...

Ha az nfsd:
1. Mandrake Linux 8.x vagy 9.0 default nfsd-vel - szuperul ment
2. Gentoo Linux nfsd - Hibas
3. Mandrake 9.1 vagy 10? - Hibas
3. FreeBSD-t telepitettem - tokeletesen lefordul

A mount -v parancs kimenete az OpenBSD-n a ket gep eseten:
Linux-szal:
sinister:/admin/OpenBSD-src/ on /usr/src type nfs (rw, ctime=Tue Apr
20 13:24:48 2004, v3, udp, hard, wsize=8192, rsize=8192,
rdirsize=8192, timeo=100, retrans=10, maxgrouplist=16, readahead=1)

FreeBSD-vel:
sinister:/usr/home/nfs/ on /usr/src type nfs (rw, ctime=Sun Apr 18
21:50:15 2004, v3, udp, hard, wsize=8192, rsize=8192, rdirsize=8192,
timeo=100, retrans=10, maxgrouplist=16, readahead=1)

Elolvastam nehany doksit (mert hat ugye meg csak tanulok),
meg a guglizás is megvolt, de nem talaltam olyan beallitast,
ami relevans lenne jelen esetben. Egy bugreport szeruseget
talaltam, amiben arrol van szo, hogy OpenBSD nfs kliens
bizonyos kiszolgalokkal dupla alkonyvtarakat lat...

Erdekes, hogy Linux eseten az OpenBSD irni-olvasni tudja az
nfs-mount-olt konyvtarakat, megis elszall egy ilyen
forditasnal...
Hmmm, megoldottam az OpenBSD-m frissiteset, de nem erzem
teljes sikernek igy, hogy csak bsd-vel tudtam osszehazasitani.

Udv,
Akos