[BSD] hasznalhatatlan halozat

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2004. Ápr. 18., V, 13:52:05 CEST

Adam Szilveszter wrote:
> Egyet ertek az elottem show-oloval. A problema az lesz, hogy a hozzad
> kozel eso valamelyik router elkezdte egyszeruen eldobalni a neki "tul
> nagy" csomagokat, noha azelott visszajelzett "frag needed"-el. (Mar
> persze akkor ez a valoszinu ok, ha *teljesen* biztos vagy benne, hogy a
> BSD-k kornyeken pl tuzfalilag nem valtozott semmi, mert ugye ha az ember
> szuri az ICMP-t akkor leshet a lukon, plusz akkor is ha a PMTU discovery
> valahogyan "lekapcsolodott". Sose szegyen meg egyszer megnezni :-)

Mindket sajat routeren:

$ sysctl -a | grep -i mtu
net.inet.ip.mtudisc = 1
net.inet.ip.mtudisctimeout = 600
net.inet.tcp.mss_ifmtu = 0

A tuzfal beallitasokat meg hetszentseg, hogy nem bizgettem; valojaban
mar honapok ota idoszeru, hogy revidealjam az egeszet, de meg nem
sikerult ravennem magam, igy "fura" lenne, ha valahogy megis
hozzanyultam volna.

> Es igen, ilyen elofordulhat minden tovabbi nelkul egy karbantartas
> soran, pl ha siman reload-oljak a standard firmware-t, de nem allitjak
> vissza az esetleg egy admin altal kezzel elvegzett beallitast ami persze
> nem volt dokumentalva. Meg egy jo ok, hogy miert kell gondosan csinalni
> a konyvelest meg akkor is, ha unalmas. :-)

A nalam levo gepek MTU beallitasait mar irtam. Most kiserleteztem
kicsit. Ugyebar a vegallomasok fizikai MTU-i mindenhol 1500-ak, igy
annal nagyobb packetet nem tudnak kuldeni/fogadni. Kiprobaltam, 1472
byte meretu (1500 minusz 28 byteheader) ping csomagok megbizhatoan
mennek oda-vissza.

A csomagtordelest letiltva, ahogy az logikusan adodik, max 524 byte-os
csomagok mennek at (558, a PPPoSSH MTU-ja minusz 28), kulonben szepen
pofazik vissza, hogy "Packet needs to be fragmented but DF set", vagyis
az ICMP visszajelzes is mukszik.

Ezek utan ez meg ervenyes?

mortee

--
The point is that, unlike a command tool for techies that should give
them lots of choices, the goal of a GUI is to present the user with as

	- Eric S. Raymond: The Luxury of Ignorance