[BSD] hasznalhatatlan halozat

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2004. Ápr. 18., V, 12:28:24 CEST

Papp Tamas wrote:
> Ez nekem nagyon ugy tunik, hogy vmiert vhol az MTU kornyeken lesz a
> gebasz.

Most utana neztem. Az osszes erintett ethernet kartya 1500-as MTU-t
hasznal a NetBSD-ken; gondolom a Windowson is (leven ez a default).

Az ADSL ppp interfesz 1492; es az SSH tunnel ket vegen a ket ppp 552-es
MTU-t hasznal. Ez utobbi a VPN kezdemenyezo oldalan a /etc/ppp/options
-ban van megadva; nem tudom mikor es miert allitottam erre, de teny,
hogy nem mostanaban.

Ezek igy okozhatnak problemat?

Ket dolog merul fel bennem. Egyreszt, ha problemasak is, mitol kezdtek
csak most gondot okozni, es korabban miert mukodott megbizhatoan es
gyorsan a dolog?

Masreszt (bar ennek mindjart utana nezek) elvileg ujabb BSD routereknek
kellene tudniuk olyat, hogy automatikusan szetdaraboljak a packetet, ha
nagyobb, mint a kovetkezo szegmens MTU-ja, es a masik oldalon ujra
osszerakjak. Ha pedig ez a helyzet, akkor a kapcsolat ket vegen levo
gepek szamara tok atlatszonak kellene lennie, hogy az utkozben (de csak
a ket router kozott) erintett PPPoE ill. ssh-ppp vonalakon milyen az
MTU... Vagy tevedek?

mortee

--
The point is that, unlike a command tool for techies that should give
them lots of choices, the goal of a GUI is to present the user with as

	- Eric S. Raymond: The Luxury of Ignorance