[BSD] FreeBSD Raid 5 vezerlo

Miklos Niedermayer mico at xg.hu
2004. Ápr. 16., P, 14:54:41 CEST

>akarmikor, ezert gondoltam, hogy 3 db hdd lesz raid5-ben, es ket hot spare,
>hatha igy megelozheto az adatvesztes, de detektaltam, hogy a hdd-k nem
>azonos tipusuak, csak 9gigas mindegyik, ugyhogy foobar.

Az nem feltétlenül problematikus.  Viszont ha tényleg hullanak a
diszkek... egy raid5 újraépítés nem
5 perc és az alatt az idő alatt igen lassú tud lenni a rendszer, ha
tényleg nagy terhelés lesz akkor ez gond.
A 9 gigások szerintem eleve lehet, hogy lassúak. Akkor már inkább egy
soft RAID10 ide tömb.

> Lehet, hogy RAID
>10-et fogok inkabb implementalni Adaptec ASC-29320A-R vezerlovel...

Ez ilyen hostraid genya (=softraid adaptec scsi módra)?  Ha az, akkor
nem fog menni.

üdv