[BSD] pkg kontra ports

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Ápr. 2., P, 20:40:20 CEST

Szia!

On Fri, Apr 02, 2004 at 06:33:23PM +0200, Kovago Zoltan wrote:
> A feature-ok ki/be kapcsolhatosaga (ports) itt most nem lenyeg,
> konkretan a sebessegkulonbseg erdekelne (egyebkent idomegtakaritas
> celjabol gondoltam a packages-re).

Nos, idot biztosan sporolsz vele ha a pkg-eket hasznalod. Viszont abbol
a szempontbol kerulsz kicsit szorult helyzetbe, hogy ha (mondjuk)
elkezded a telepitest az 5.2.1-hez valo package-kkel akkor ugye maradnod
is kell ott mert kulonben a fuggosegek nem fognak stimmelni. (Mondjuk
Linux hasznaloknak ez nem uj jelenseg) Ezzel szemben a ports azt
hasznalja ami van tehat lehet menet kozben is upgradelni. Es persze
pkg-ket nem fogsz talalni mondjuk kulon -STABLE-hez csak a RELEASE-khez.

Sebessegkulonbseg annyi van, hogy nincsenek a package-k kulon mondjuk a
te esetedben PIII-ra optimalizalva (mert hiszen akkor lehet, hogy csak
lassan vagy egyaltalan nem mennenek masok gepen akiknek nem olyan van)
van amelyik szoftvernel ez sokat jelenthet (ahol pl optimalizalt
assembler van) es van ahol szinte semmit, mert a program iroja amugy se
forditott a sebessegoptimalizalasra nagy gondot.

Alapjaban szerintem nem fogsz hatalmas kulonbseget eszrevenni. En is
inkabb azert hasznalom a portsot mert az opciokat igy tudom allitgatni,
meg azert mert igy folyamatosan frissen tudom tartani a cuccost. De
hatranya, hogy egy sok portot erinto frissites (pl gettext a
multkoriban) valoban egy szinte vegtelen fordito maratonba torkollik ami
egy kicsit lassubb gepen akar napokig is eltarthat (kulonosen az OOo
eseteben :-)

La vida es una flor