[BSD] FreeBSD 5.1 es a net...

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Sze. 5., P, 12:00:24 CEST

Chiwawa!

Ko Laszlo wrote:
> Sziasztok...
> Elorebocsajtom nagyan LAMER vagyok a dologban...
>
> Feltettem az 5.1-s BSD-t de nemtudom, hogyan kell beallitani a netet (adsl)
> Kerestem csak ppp van de pppoe nincs...

ppp az neked pont jo lesz.

Az /etc/ppp/ppp.conf-ot kell szerkeszteni, es ott letrehozni egy profilt
az ADSL kapcsolatod szamara.

Kb igy:

pppoe:
  set device PPPoE:de0 # Ide annak a halokartyanak nevet ird, amelyik az
              		      # ADSL modemhez csatlakozik
  enable lqr
  set cd 5
  set dial
  set login
  set redial 0 0
  set authname="userneved"
  set authkey="password"
  set ifaddr 10.0.0.1/0 10.0.0.2/0 255.255.255.0 0.0.0.0
  add default HISADDR
  enable dns

Aztan az /etc/rc.conf-ban beloni, hogy

ppp_enable="YES"
ppp_mode="auto"
ppp_nat="YES"
ppp_profile="pppoe"

A kernel magatol be fogja huzni a szukseges dolgokat es igy minden
bootkor magatol felepul majd a netkapcsolat.

Javaslom, hogy nezd meg a ppp(8) manual oldalt, ott jo sok szoveg van
ugyan es az ADSL-hez nem sok kell belole, de ha rakeresel arra, hogy
"PPPoE" akkor megtlalod azt a reszt, amelyik a beallitasokat taglalja.

Ezen tul ajanlom meg az /usr/share/examples/ppp/ppp.conf.sample

allomany bongeszeset is.

> Aztan /boot/defaults/loader.conf fajban atirogattam YES-re a halokartya es a pppoe dolgait de meg mindig sehol semmi....

Hat ott ne irogass at semmit. Onnan nem fogja neked beolvasni. Plusz, a
defaults-hoz sose erdemes hozzapiszkalni, mert azt a frissites mindig
felulirja. Ha valamit modositani kell, akkor celszeru a defaults-ot
lemasolni es abba dolgozni, pl

/boot/defaults/loader.conf -> /boot/loader.conf
/etc/defaults/rc.conf -> /etc/rc.conf