NetBSD vs. csomagszures (Re: [BSD] pf.conf kerdes)

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2003. Sze. 1., H, 23:26:19 CEST

Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu wrote:

> ja, meg valami - a NetBSD-re nem vagy kivancsi?
> szerintem, azt is tanulmanyozd at pf-ileg - megeri...

Ha mar itt tartunk, miert szeretjuk a NetBSD-t csomagszuresileg?
Valojaban cirka 6 ev utan most gondolkoztam el eloszor komoly szinten
azon, hogy NBSD helyett valamelyik masik BSD-vel probalkozzam, epp
kapcsolodo temabol kifolyolag... mivel latszolag a NBSD-n egyedul
elerheto queuing megoldas, az ALTQ nem tud TCP szinten szurni; mig
OpenBSD-n a dolog a pf-fel van integralva, ami tud TCP-t, FreeBSD-n meg
van Dummynet, es ugy tudom, az is alkalmas ilyesmire.

(Egyebkent a konkret problema az ures TCP ACK csomagok prioritasos
kikuldese, amit felvetettem mind a NetBSD halozatos listajan, mind az
ALTQ levlistajan; az egyetlen konstruktiv hozzaszolo kozolte, hogy a
dolog pillanatnyilag nem lehetseges, es azt javasolta, hogy probaljam
magam alkalmassa tenni ra a rendszert - ergo ismerjem ki magam a NetBSD
kernel TCP/IP kezeleseben, ES az ALTQ-ban is, majd valositsam meg a
dolgot. Remek perspektiva hetvegi hobbiprojektkent...)

mortee