[BSD] samba nyomtatas

Potoczky Andras andras007 at freemail.hu
2003. Sze. 1., H, 19:21:26 CEST

Udv

A kovetkezo 3 nem BSD kerdesem lenne:

Sambat PDC-nek beallitva (2.2.8a) azt latom, hogy ha beloggol egy
gep/user, akkor ujabb smbd/nmbd processek indulnak. Nem emlekszem, hogy
ennek valoban igy kene-e lennie, bar ettol fuggetlenul meg mukodik. Ez
ennel a verzional helyes mukodes, vagy valami hiba lehet? Logokban nincs
erre utalo hibajel.

A PDC-hez kozeli gond, hogy neha nem lehet beloggolni a tartomanyba es
egy olyan hibauzenetet kapok az NT-n, hogy ismeretlen problema, lepjen
kapcsolatba a rendszergazdaval. Megprobalok nehanyszor beloggolni, es 1x
csak enged. Nem ertem miert lehet. Ha nem akarok a tartomanyba belepni,
akkor nincs semmi gond. Talalkozott mar valaki ilyennel?

A 3. kerdes
Nyomtatas sambaval (amennyire lehet, szivatom magam ;))
Eloszor probaltam cups nyomtatast localhost-bol, ami ment is nehany
napig, de most valahogy elfeledte, hogy mar telepitettem nyomtatot. A
cupsd indulasakor a logban mutatja, hogy a nyomtato megvan, de megsem
latom a webes admin feluleten. Ha ujat akarok letrehozni, akkor nem
kinal fel semmit mar a csatlakozasi felulethez sem. Apsfilterbol
kivaloan tudok nyomtatni.
Mindezt figyelmen kivul hagyva, hogyan tudnek megis nyomtato megosztast
produkalni mas formaban, tehat nem cups segitsegevel? Barmit probaltam,
mindig access denied uzenetet kapok a kliens gepen a nyomtato megnyitasakor.

Bemasolok nehany reszt a samba configbol:

[global]
    load printers = yes
    printcap name = /etc/printcap
    printing = lprng
#regebben cups volt itt, de ugy is access denied volt

[printers]
    comment = All Printers
    browseable = yes
    printable = yes
    path = /var/spool/samba
    public = yes
    guest ok = yes
    writeable = yes
    create mask = 0700

[Lexmark]
    comment = Lexmark Z42 Color Printer
    printable = yes
    path = /var/spool/samba
    public = yes
    guest ok = yes
    writable = yes

Az all printers folder uresen marad, a lexmark pedig nem hozzaferheto
meg a domain tagnak sem.

Remelem van valakinek tapasztalata a temaban.

Udv
   Andras