[BSD] telepites2

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2003. Okt. 25., Szo, 13:28:59 CEST

On Sat, Oct 25, 2003 at 02:15:45PM +0200, Bakos Gergo wrote:
> Szóval felment!
> A hibák: rájöttem, hog yeg ylemezen nem lehet több 4 partíciónál, de nem

Tenyleg nem, de ez mas oprendszerek eseten is igy van :-)

Es akkor meg egyszer, hogy meg en is megjegyezzem: FreeBSD-ben ezeket
slice-nek hivjak, es "s"-el jelolik. Pl IDE lemezeken mondjuk elso lemez
ad0, slice-ok akkor ad0s1-tol ad0s4-ig terjednek, efelett a
kiterjesztett particiokban (bakker ezt akkor is igy hivjak:-) levo
logikai particiok jonnek ad0s5-tol. FreeBSD-rol fontos tudni, hogy
ilyenbe nem tud telepulni, de kezelni tudja oket.

> szólt, ezért azt hittem, hog yez itt másképp van, és varázsol oda egy
> ötödiket.

Ez meresz lett volna. Nem gondolod, hogy akkor mar regen rajta lett
volna a PC-World CD mellekleten, mint titkos tutitipp ?:-)

> Amint letöröltem az egyik linux(UHU) partíciót, egyből
> feltelepült,

Jah. A helyes dontes kellett csak hozza. Bocs. :-)

> vagy mégsem?
> Amikor a full installt választottam, akkor a végén voltak gondjai,

Mi volt az? Lehet, hogy csak annyi, hogy olyan dolgokat akart keresni,
ami nem volt a mini.iso-n. De biztosan nem lehet megmondani, ha nem irod
fel :-)

> de
> nem találtam az install logját, ha van ilyen.

Azt mas se. A sysinstall sajnos nem egy csucslimuzin, logot se csinal.

> Aztán feltettem az egészet minimálba,

Ezt tanacsoltam en is kb. A maradekot egy futo rendszeren barmikor
felteheted akar FTP-rol is, a sysinstall ekkor is mukodik.

> Ja, telepítés: mindenfélét kérdezget, majd Gratulál, hogy elkészült, és
> semmi újraindítás, vagy valami. Kell még itt valamit csinálni?

Asszem az utolso OK utan ujraindul egyszer, olyankor celszeru a CD-t
kivenni az olvasobol, hogy ne arrol bootoljon lehetoleg :-) Egyebkent
kesz vagy, a rendszer fut es ha a Netet beallitottad, akkor mar az is
mukodik. Jatszhatsz a sysinstall-lal, vagy konfiguralhatsz kezzel es
vi-vel :-) Vagy megnezheted a dmesg paranccsal, hogy a kernel
felismerte-e minden hardvered es megprobalhatod kinyomozni, hogy miert
nem, ha nem. Pl a hangkartyahoz biztosan ugyeskedned kell egy kicsit,
mert alapbol (miert miert se) nem tolt be hozza drivert igy nem is
mukodik.

A folytatas nagyban toled fugg, ne feledd, hogy mivel minimal install
van fenn, ezert pl X-ed nincs stb. Tehat van mit csinalni. :-)

Kellemes idotoltest.

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest