[BSD] Apache2+mod_jk+tomcat+jail

Zsolt Kuti kuti at cetelem.hu
2003. Okt. 20., H, 10:41:50 CEST

On Sat, 18 Oct 2003 13:39:09 +0200
Adam Szilveszter <adam at hif.hu> véste bitekbe/carved into bits:

Hali!

[...]
> Az mas kerdes, hogy az en izlesemnek a Java meg mindig tul lassu es
> ennek nem ertem az okat. A CPU sebessegek a tobbszorosukre nottek, de
> a JDK nem gyorsult. Ebben valoban tanulhatna a tobbi divatos nyelvtol.

Ezek a szentenciak... Kivancsi lennek, mirol van szo? Tehat 2-szeres
proci sebessegnovekedes mellet az aktualis JVM egy adott tesztje
ugyanazt a gyorsasagot mutatja (pl. objektum krealas/sec ugyanakkora ?)

- A gyorsasag csak egy dolog egy nyelv megiteleseben.
- A gyorsasag megitelese is komplex feladat. Kliens - szerver, io,
objektum krealas, alacsonyszintu benchmark stb.- miutan a JIT-ek
altalanosak ma mar, a C-hez kozeli benchmarkok a jellemzoek. Az, hogy
nehany % vagy esetleg 10-20 akad, az nem szamit- a szerver oldali
alkalmazasok szamara kinalt elonyok + sebesseg miatt nem kerdeses, hogy
a java egy teljesen korrekt megoldas- kliens oldalon a Swing (grafikus
lib) miatt sokan fujnak, de ott is sokat valtozott a helyzet

Az egyeduli nagyobb problema akkor jelentkezik, ha tobb Javas
alakalmazast akarsz egyidejuleg futtatni. A JVM es lib megosztas
jelenleg nincs meg. A JVM overheadje nagy (~10 M). Eleg sok (free)
projekt celozza ennek megoldasat (Java desktop, Java OS, NetKernel), no
persze nem csak ezt nyujtjak melle, hanem egy csomo mas igen erdekes
dolgot.

Egy kis irodalom

2000:
http://www.dl.ac.uk/TCSC/UKHEC/JASPA/bench.html

legalabb 2001-es:
http://www.idiom.com/~zilla/Computer/javaCbenchmark.html

Egy friss:
http://www.manageability.org/blog/archive/20021107%23the_java_performance_report_part

Altalanos osszehasonlitas mas nyelvekkel:
http://java.sun.com/docs/white/langenv/Perform.doc2.html

Zs

Kúti Zsolt - HitelNet fejlesztés
Magyar Cetelem Rt.