[BSD] III-ik, egyben befejezo~ rész ...

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Okt. 13., H, 13:46:31 CEST

Hali!

Nekem ugy tunik, hogy a lehetseges egyszerubb megoldasok kozul te a
bonyolultat valasztottad. Ami semmi gond, mert ha mukodik akkor csak
batran, de...

Sebestyén Gábor wrote:

> Na, pontot tettem az ügy végére, bár a megoldás kissé drasztikus.
> Leírom még1x a problémát:
>
> Biztosan fordult már elő egyesekkel, hogy fogott egy vinyót, BSD-t
> bebútol, elő a /stand/sysinstall és egy könnyed mozdulattal elintézi azt
> egy fdisk-kel és egy disklabel-lel. Na, ekkor előfordulhat, hogy a
> filesystem partíciók "számozása" nem a-tól kezdődik (a, e, f, g ...),
> hanem e-től (e, f, g, h..).

Hat biztos elofordulhat, (velem meg nem tortent meg, biztos azert, mert
olyan szigoruan neztem ra) de ha elofordulna, akkor azert en speciel nem
hagynam annyiban, hanem meg a disklabel segitsegevel gyorsan kijavitanam.

disklabel -e ad0s1

vagy ilyesmi

> Persze most kézzel be lehet írni a jót, de teszem fel, ki az, aki egy
> szerverhez fog járni minden reboot-kor és kézzel bevakarja ezt az egy
> sort ...

Vilagos, ez nem megoldas.

> Na hát egy fél napot töltöttem az internetes források böngészésével és
> még legalább 5 ugyanilyen problémát és problémást találtam, de egy
> válasz sem volt rájuk.
>
> Kipróbáltam mindenféle varázslást, konfigolást, etcetera, maradt minden ...

A boot loader konfigolasat is probaltad vagy az mar eleve be se jott.
(Utobbit gyanitom)

> Na itt a vége, boldogan élünk a szerverrel, amíg az alaplap ki nem hal!
> Most így működünk tovább ...

Vegulis az a lenyeg, hogy mukodjon.