[BSD] 5.1 frissites

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Okt. 2., Cs, 14:21:27 CEST

Hali!

n13 wrote:

> 1. kerdes
> FreeBSD 5.1 RELEASE -et szerettem vonla cvsup-al frissiteni  az
> /usr/share/examples/cvsup fileokat nezegettem
> eloszor a stable supfile-val probalkoztam de ujratelepites lett a vege,

ami teljesen varhato, mert az 5.x nem 4.x. Eddig minden rendben :-)

> aztan a README szerint a standard supfile-val frissitettem

Azzal kell.

> es 5.1 CURRENT lett a rendszerbol  .

Itt is minden rendben. Mivel 5.x-bol meg nincs -STABLE ag ezert jobb
hijan van 5.0-s meg 5.1-es kiadas, meg van a -CURRENT. Majd persze lesz
5-STABLE is de az meg odebb van.

> Ezzel csak az a baj hogy most nem
> tudok csomagokat felrekni ftp-rol mert azt irja hogy a RELEASE-hez vannak.
> Szoval nem nagyon ertem.

Kulon -CURRENT-re tenyleg nincs a legtobb ftp-n csomag, (bar asszem van
a current.freebsd.org-on, de azt nem tudom, hogy milyen surun frissul)
ezert be kell menni a sysinstall nyito kepernyojen Post-Install Config
menube es aztan az options-ba es ott kijavitani az 5.1-CURRENT-et
5.1-RELEASE-re. De azok a csomagok mar nem epp frissek, jobb a portsot
hasznalni es forditani. Egy P4-nek ez nem okozhat gondot, legalabb nem
unatkozik egesz nap :-)))

> Meg azt is probaltam hogy a standard supfile-be beirtam a cvs
> tag=RELENG_5_1 -et

De mivel ilyen asszem nincs (meg) ezert mindent szepen letorolt
gondolom. Vagy ha van akkor meg max. az 5.1-hez kiadott security
patcheket kaptad meg vele. Portsnal pedig sosincs ilyen, ott csak HEAD van.

> Ugyhogy most eleg nagy a zavar, el tudna nekem valaki magyarazni hogy
> hogy kell, ( a negyes szeriaval nam voltak ilyen gondjaim)?

Ld fenn, bar csomagok asszem -STABLE-hoz sincsenek kulon, (RC-rol,
PRERELEASE-rol es BETA-rol nem beszelve :-) csak gondolom eddig foleg
-RELEASE-t hasznaltal.

> a mergemaster utan kiadtam akartam egy /dev/MAKEDEV all -t de nem talaltam.

Ugynoki multjanak tisztazasa utan nyugdijba vonult es most a
Napla's-tavon pecazik. Helyette van devfs, erdemes megnezni, amint a
/dev alatt az eszkozok "maguktol" nonek ki a foldbol, ahogy pl bedugsz
egy USB eszkozt, vagy eppen beteszel egy audio CD-t. Aztan ahogy
kiveszed, el is tunnek megint. Kiraly. :-)

Ja didaktikanak is adjunk valamit, HF-nek mindenki kinyomozhatja, hogy
mivel lehet az ilyen modon spontan megjeleno es eltuno device-k
engedelyeit allitgatni, mert ugye innentol a sima chmod nem igazan
megoldas. A helyes valaszt bekuldok kozott kisorosolok egy dedikalt
radirt (igen! Ismet!) es a TNT "Maskepp" c. unplugged CD-jenek
visszafele gyorsitva torteno meghallgattatasat max. hangeron. Kicsi
gesztenye... akarom mondani eynetzseg isciK...

> 5.1 -nel mashogy kell a buildworldot csinalni?

Nem, ugyanugy egy karika citrom kell hozza meg par deci Curacao likor.
Ja meg jekkocka.

> 2.b kerdes
> A gepem 2.4  p4-es es szeretnem a rendszert erre opzimalizalni.
> az  /etc/make.conf   -ba beirtam a CPUTYPE?=p4 -et ez eleg ?

Igen. A kerdojel nem is kell.

CPUTYPE=p4

Jo szorakozast az 5.x varazso vilagaban es... 5.1: Upgrade your life!