[BSD] Re: fsck / ufs gond

Bodnar Istvan piggy at dub.hu
2003. Nov. 25., K, 11:12:14 CET

sziasztok,

On Mon, 24 Nov 2003 17:01:19 +0100
<Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu> wrote:

> mire gondoltal az _elvileg jok_ kijelenteseddel
> kapcsolatban? pusztan a megerzeseidre hallgattal,
> vagy esetleg konkretabb forrasaid is vannak a helyzeted megitelesere.

egyreszt ottvolt benne az, hogy ha az ember sok penzt fordit egy markas
gepre, akkor elvarja, hogy az jo legyen. ez persze az egadta vilagon
semmit sem jelent. masreszt a hp teszter szoftvereit vegigfuttatva jonak
talalta a gep minden reszet, beleertve a hdd-ket is. van meg egy lepes,
aminek ugylatom mindenkepp neki kell mennem, ez pedig a hp hdd teszter
programja, ami persze kifejezetten csak win nt vagy 2k alol megy, amit
koztudottan nem tudok egy floppyrol bootolva megoldani..

> mi a kotta a scsi ellenorzessel?
> mit mond a vezerlo a jarganyrol?

nem sir sehol, a fent emlitett teszter program sem.
ketszer hasalt a bsd ciss0 hibara hivatkozva, mindketszer tar futott,
gyanakszom arra a hibara, amit Szabados Jozsef is megtalalt a
freebsd-scsi listan. erdekes modon siman lefutott a gepen a make world,
tobbszor is forgattam kernelt, javat epitettem, ami szinten kihasznalja
erosen a gep eroforrasait. ilyenkor egyszer se allt meg. direktbe nem is
tudom reprodukalni, mivel masodszor - ezeddig utoljara - pont a jdk
kitomoritesenel halt le, amit pedig mar ketszer is vegignyomott (eloszor
html, xml, xslt es sql fileok kitomoritesebe halt bele)

> amugy pedig az 5.1-es ciss-e hagy nemi kivanni valot
> mar mashol is hallottam felole  (-) megjegyzeseket

ezt a reszet sajnos mar en is tapasztaltam..

az ilyen szinten roncsolodott filerendszerrel mit lehet kezdeni? newfs?
persze kerdeses ezek utan, hogy erdemes e maradni ufs2-nel, bsdnel.
illetve amig meg ez a rendszer "el" a gepen, mit erdemes tovabbitani a
fejlesztoknek, hogy azok esetlegesen tudjanak is kezdeni valamit a
problemaval?

kosz,
istvan

--
You know you are a nerd when you clock chip your calculator.