[BSD] X -es program tavolrol automatikusan

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2003. Nov. 22., Szo, 12:35:35 CET

Hali!

On Sat, Nov 22, 2003 at 11:08:05AM +0100, Fazekas Mihaly wrote:
> Helyzet: a "mindenaron" torteno bsd terjesztes jegyeben
> nehany emberkenek felpakoltam a bsd 4.9R -t.

:-) A BSD Egyesulet nem vallal felelosseget a terjesztes soran esetleg
alkalmazott eroszak es annak kovetkezmenyei miatt.

> Koztuk az egyik kolleginanak is.
> Ez meg nem lenne baj, de ugyebar a noi mivoltjabol
> fakadoan szereti a csicsat.

Mutasd meg neki, hogy sokkal szebb hatterkepeket lehet felrakni, mint
windowson, mert ugye az X-es hatterkep-buzerator progik alapbol kezelik
pl a JPG-t nem ugy mint a win, ahol active desktop kell hozza. "Brit
tudosok megallapitottak" (szokasos kamu bevezetom :-) hogy a
felhasznalok 80%-a sose valtoztatja meg az asztal hatteret a defaultrol
mert nem tudja, hogy lehet es hogy hogy lehet.

> Ebbol kifolyolag van egy-ket-... olyan applikacio, amit
> az altala munkara hasznalt gep egy vagy tobb problema
> miatt nem tud futtatni (teljesitmeny, tul nagy helyez
> zabal a lokalis hdd -n,...). Ilyen pl.: OpenOffice.

Hmmm. Az OOo csicsa ? :-) Nos, ilyen alapon meg par dolgot annak lehet
minositeni, ha eppen nekem nem kell... :-)

> Hogyan tudom azt KORREKTUL megvalositani, hogy egy
> asztalra kitett ikon mogul rogton a masik gepen
> levo alkalmazas induljon el, de azon a kepernyon,
> amelyiken ra lett kattintva az ikonra.

En konkretan igy csinalnam: Az adott progi nevet (vagy tok mindegy mit)
aliasoznam, vagy egy scriptet irnek, ami a melot megcsinalja. A tavli
gepre egy nyilvanos kulcsu auth-al ssh-znek, aminek a helyi gepen nem
adok jelszot, igy nem promptol. Ha nagyon nem tetszik, hogy a helyi
kulcsnak nincs jelszava, akkor na bumm 1x indulaskor bekerheted
ssh-agent-el, de szerintem nem nagy gaz mert ahhoz, hogy ebblo gond
legyen, valakinek a kollegina gepere be kellene torni. Masik lehetoseg
az stunnel stb. Amugy pedig support celbol futtatnek egy sshd-t a
kollegina gepen is, lekorlatozva az admin munkaallomasra, hogy ha valami
nem stim, akkor be tudjak lepni tavolrol. Valodi idomegtakaritas.

> A kolleginanak egy ilyen sorozat mar bonyolult:
> $ xhost +

Nekem meg egy ilyen mar igenytelen :-) Nyilvan csak azt az egy gepet
kell hozzaadni a listahoz, ami a terminal szerver. Ha mar nem hasznalsz
MIT Magic Cookie belepest, ami pedig sejtesem szerint nem lenne nehez,
mert gondolom xdm/kdm/gdm/DM parfumeria:-) belepest hasznalsz nem
startx-et, akkor pedig a szukseges cookie mar automatikusan legyartodik.

> $ ssh user at host
> Password:
> $ alkalmazas1 &
> $ alkalmazas2 &

Kemenyen scriptelek: :-)

#!/bin/sh

/usr/X11R6/bin/xhost +geped	#Csak hogy jo napod legyen :-)
ssh user at host alkalmazas1 &

es aztan ezt valami fogos neven elmented, mondjuk "zuzaprokolt" (es
aztan jokat rohogsz, hogy az utodod miket fog csodalkozni, mikor
meglatja :-P es aztan ezt irod be az asztali ikon link targetjaba.

Mukodik?

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest