[BSD] 4.9 kérdések

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Nov. 17., H, 09:33:04 CET

Szia!

Barankay Dezső wrote:
> Már használhatóan ketyeg a 4.9.De van egy két probléma amit a 4.8 is
> gond volt .de nem mertem megkérdzni.

Hat pedig ezert van a lista, meg akkor is, ha egyeseknek a kenyes
izleset bantja. Remelem az illetok most elegedettek: itt van valaki, aki
lehetne akar BSD hasznalo is, de nem lesz esetleg, mert kerdese lenne,
es nem meri (!) megkerdezni azon a helyen, ahol tudhatnanak neki
valaszolni. Gratulalok, elore a BSD terjeszteseert.

> 1. a netem (adsl) ,ha ppp -ddial al indítom simán elindul. csak kiírja
> hogy a vnet: parancsot nem érti.(a ppp.conf ban mint name of int. szerv.
> pro. van beírva. ha viszont beteszem az rc .conf ba a Hanbookos négy
> sort.nem indul el a bootkora a net.

Lehet, hogy az lesz a gond, hogy a vnet-et nem labelnek irtad be hanem
azt hiszi rola, hogy egy parancs es nem erti (nyilvan).

Igy kell irni:

vnet:
	valami
	meg valami
	blah

A lenyeg: a label es csak az alljon a sor bal szelen, minden mas
parancsnak beljebb kell lennie. Es persze kell moge kettospont.

Utana, a ppp-t inditsd mondjuk igy

# ppp -ddial -quiet vnet (itt tehat *nem* kell a kettospont)

Ezt csinalja egyebkent az rc.conf-os megoldas is, ott is a

ppp_enable="YES"
ppp_mode="ddial"
ppp_profile="vnet"

eri el ezt a hatast. A script mjd szepen osszepakolja belole a paranccsort.

> 2. Simán tudok mountolni NTFs-t mind a  mount_ntfs parnaccsal. De lines
> ext3 próbálva mind a mount_ ext2fs mind a mount -t ext2fs parancsra
> mindig kiírja "nincs olyan file vagy dir."
> A kernelbe nincs beforgatva az option ext2fs, de az ntfs se.

Asszem azert, mert nincs ext2 modulban. Ha hasznalni akarod, akkor
muszaj beforgatni a kernelbe. De nem nagy macera, egyszer megcsinalod az
uj kernel konfigot es megy.