[BSD] ismeretlen problema - hack

Potoczky Andras andras007 at freemail.hu
2003. Júl. 27., V, 21:05:24 CEST

Hello

Hozzam kerult  a gep es valoban ugy nez ki, hogy feltortek.

Bar a logokbol ugy tunik mindent kitorolt az illeto, de azert van nehany
dolog.
Tenyleg linux gepkent kezelte. Pl szeretett volna a legkozelebbi restart
utan futtatni nehany dolgot, de nem talalta a /etc-ben levo rc.d
konyvtarakat, amiket letrehozott. Persze ettol meg ugyanugy nem
futhatott le a dolog.
Ezen felul meg csinalt inittab file-t is, amibe beleirkalta azon
dolgokat, amit szeretett volna meg futtatni.
A cel egy /usr/sbin/".." konyvtar nehany file-ja.
Ugy tunik, hogy DoS cuccokat rakott fel es van egy script is, ami talan
ezeknek a cuccok sokszori futtatasara keszult.
Ezeken kivul van bitchx, ssh hackelo? cucc. Mirkforce, synscan, egy
ujabb nmap, logwifer, meg egy teljes trojan atomgyar es nehany egyeb
dolog, pl FreeBSD rootkit.
Mondjuk, ha rajott, hogy ez FreeBSD, akkor nem ertem miert szarozott az
inittab-bal meg az /etc/rc.d konyvtarakkal.
Ezeken kivul nyitott a 2224-es porton egy ujabb ssh szervert, amihez
sajat config tarsult egy masik helyen a szokasostol elteroen.

Egyebkent a gepen mindossze net megosztas (ipnat) es egy samba futott es
a 135-139-ig terjedo portok zarva voltak az internet felol. (sok mas is..)
Szerintetek hogyan lehetne rajonni ezek fenyeben, hogy honnan es hogyan
torhetett be?
Feltetelezem, amiket a gepen talalok, azok csak olyan cuccok, amikkel
tovabb tamadhatott egy masik gepet. A logok mind uresek. Gondolom
takaritott, miutan vegzett.
Szoval hogyan lehetne kideriteni, hogy hogyan torhetett be es talan
ennek fenyeben ez ellen lehetne vedekezni.

Egyebkent FreeBSD 4.8 (volt... ujrahuzom) ipfw tuzfal (ugy tunik az
altalam irt nem eleg hatekony)

Meg fogom tartani egy darabig az itt hagyott cuccokat vizsgalatra, hatha
meg valami erdekes kiderulne belole.

Udv
  Andras

ui.: remelem ti nem talalkoztok ilyen problemaval, de azert tudtok
segiteni ;)