[BSD] ATA raid - a tema leporolasa

Auth Gábor franko at mail.rgstudio.hu
2003. Júl. 24., Cs, 10:12:25 CEST

Halihó!

2003. július 24. 09.46 dátummal Miklos Magyari ezt írta:
> atolvastam az archivumot ATA raid temaban es mivel nekem egy ilyesmi
> dolog lenne aktualis, gondoltam, leporolom a temat es megprobalom
> begyujteni a friss tapasztalatokat.
> Szoval a targykor: ATA raid vezerlok (illetve ennek csufolt valamik)
> hasznalhatosaga FreeBSD alatt. Mit lehet elvarni a manapsag kaphato
> (alaplapi integralt ill. kartyas kivitelu) holmiktol, illetve milyen
> szintu OS tamogatast igenyelnek?
  Sokan szídják ezeket, de szerintem csak nem ismerik az eszközök tudását:
szét kell választani a szart a használhatótól.
  Az alaplapi vezérlőket szerintem el lehet felejteni, nagyon kevés dolgot
tudnak, arra jó, hogy tükrözze a tartalmat, de nem segít a gép terhelését
csökkenteni, és az adatforgalmat sem növeli.

> Egy nem nagyon kritikus szervert kene csinalnom, de egy darab IDE diszk
> a kozismert okok miatt nem opcio. A koltsegvetes olyan, mint a szinusz
> fuggveny (felulrol es alulrol is korlatos), tehat se gagyi, se extra
> dolog.
  Amit megelégedéssel használunk, az egy Adaptec 2400A kártya, ami 4
ATA100 vinyót tud kezelni. Előnye, hogy (közel) ugyanaz a firmware van
rajta, mint az SCSI vinyót kezelő kártyán, a FreeBSD oldaláról ugyanaz a
,,látvány'', mint egy SCSI RAID kártya esetén:
Filesystem  1K-blocks     Used    Avail Capacity  Mounted on
/dev/da0s1a     96718    45724    43258    51%    /
/dev/da0s1e    193454   130262    47716    73%    /home
/dev/da0s4g   1032142   513364   436208    54%    /usr
  Írni egy vinyó sebességéig ír, olvasni négyről tud egyszerre; viszont a
rátett memória ezt (felfelé:) nagyban befolyásolhatja. Én ezt a kártyát
javasolnám, igaz 110eFt+ÁFA körül vettük egy éve.
--
Frank O'Yanco -=- Mobil +36-70/312-1856 +36-30/368-7792 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410