[BSD] Re: bsd dec3000re

Bodnar Istvan piggy at dub.hu
2003. Júl. 1., K, 15:58:13 CEST

On Tue, 1 Jul 2003 15:50:57 +0200
Stiller Gyuri <gystiller at virgo.saab.hu> wrote:

> full kezdo vagyok. kerdesem az lenne, h melyik netbsd-t tegyem fel
> dec3000/m300x-es gepre. letoltottem az 1.5.1-et, de hdd kapacitasa
> eleg khmm sovanyka (1G). ha leszedem az kernelforrast +
> pkgsrc.tar.gz-t, mar nemtom kicsomizni :-) mc telepites elkezdese utan
> make erroral elszal, df kimenete:/usr -105% free :-) letezik olyan bsd
> ami x-el gcc-vel, mc-vel :-) elfer max 300M-an? vagy maradjak digital
> unixnal? muszaly kulon /usr particio, v hagyam az egeszet egyben?
> mekkora swap ko" nekie? 96M ram van benne. csak otthonra kell netelni,
> + az alapokat megtanulni.

szep gep! :)
1G hdd-n boven el fog ferni a rendszer, telepitesnel nem kell
feltetlenul mindent feltenned, pl X nem biztos, hogy megy rajta.
1.5.1-es NetBSD "fut" nekem egy regi laptopon, 120megas vinyon. ha
otthon hasznalod, akkor termeszetesen ugy particionalod, ahogy neked
kenyelmes. mivel relative kicsi a hdd, ezert erdemes egyetlen particiot
kesziteni (+ swap).
ahhoz, hogy kernelt tudj forditani termeszetesen nem eleg a 300 mega, ha
pedig a teljes rendszert akarod ujraforditani (kivancsisag, mazohizmus,
csak hogy megmutasd, stb..) akkor az 1 giga sem - bar ezt utoljara
masfel eve probaltam egy vax4000vlc-n, es lehet, hogy mar 1G is eleg.
azt tanacsolom eloszor probalkozz netboot-tal, nfs-sel huzzad fel egy
masik geprol a rendszert. a netbsd.org-on errol van nagyon jo leiras:
http://www.netbsd.org/Documentation/network/netboot/intro.alpha.html

istvan

--
Bodnar Istvan