[BSD] laptop dmesg

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2003. Dec. 29., H, 17:31:35 CET

szia!

On Mon, Dec 29, 2003 at 04:09:15PM +0100, Gyep mester wrote:
> Sziasztok!
>
> Kedves Sziszi!
> Megcsinaltam a boot -v -t vel a dmesget, a teljes
> kimenetet a
> http://qrt.eggdrop.hu/dmesg
> fileba raktam.

Rendben. Megtalaltam.

> Eleg vad igy elso ranezesre (masodikra meginkabb :) )
> Hogyan tovabb? :)

Hat a hangkartyat nem ismeri meg, es ha semmilyen driverrel nem sikerul
eletre kelteni (modulkent egyenkent, vagy egy kldload snd_driver
paranccsal egyszerre) akkor sajnos nem nyert... Erdemes lehet
megkukkantani a pcm man oldalan is, hogy milyen csipeket ismer es melyik
driverrel.

A masik kerdesedre: talal egy egeret, ami azonban nem egy Synaptics.
Most vagy van rajta egy kulso eger, es akkor azt ismeri meg, vagy
rosszul ismeri fel. Ha nincs rajta kulso eger, akkor megprobalhatod a
/boot/device.hints fajlba beleirni azt, hogy

hint.psm.0.flags="0x0200"

es attol egy sima PS/2-es egernek fogja felismerni, mas kerdes, hogy
akkor a speci touchpad funkciok (pl 2x rautok ujjal az kattintas meg
ilyenek) nem fognak mukodni. De azok konnyen lehet, hogy amugy se szoval
nem vesztesz sokat.

> - Egy kerdest multkor elfelejtettem:
> A videokartya egy ATI Radeon 345 IGP, amit egyenlore csak az
> X-hez jaro vesa driverrel tudok mukodtetni. Arrol tudok, hogy linuxhoz van
> valami ATI-s driver, de azt szeretnem kerdezni hogy FreeBSD-hez esetleg
> tudtok valami jobb megoldast?

Ha ez azert van, mert tul uj meg, akkor erdemes varni egy kicsit es
akkor a 4.4-es X hamarosan megjelenik es azzal talan mar megy. A linuxos
driver nem hiszem hogy menne.

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest