[BSD] sendmail kifele

NAGY, Zoltan A. nyozo at mcse.hu
2003. Dec. 10., Sze, 01:54:39 CET

Sziasztok!

> szeretnem, ha egy gateway-rol a sendmail kifele tudna uzeneteket kuldeni,
> de az Axelero mailservere nem fogadja azokat, mert egy nem letezo domain
> lesz a felado (root at akarmi.intra).
Namármost lehet én nem értek valamit. :) Tehát van egy
belsõ hálód, ami egy gateway-en át látja a világot, mégpedig
axeleról kapcsolattal a gw külsõ "lábán". És van egy
sendmail, vagy egyéb SMTP-képes jószág a gw-en, igaz?
Kifelé akarsz mailt küldeni, és ez a probléma.

>  Arra gondoltam, megmondom a sendmailnek, h hazudjon egy akarmilyen letezo
> domaint, de meg ez sem sikerul. Hol mondhatom meg neki, sendmail.cf melyik
> sora ?
Nem értelek. A gw-en levõ sendmailnek megmondod, hogy
õ fogadjon SMTP szerverként leveleket a belsõ háló gépeitõl,
máshonnan ellenben nem. Így nem leszel spamindító
gép, azaz nem vagy "open relay". Már rég nem sendmailt
nyaggatok, de valami /etc/mail/relay.conf vagy hasonló fileban
lehet ezt szabályozni, hogy honnan vehet feladásra
levelet. Nem kell hozzá sendmail.cf meg egyéb varázslások.

A dologhoz az axelero mail-servernek imígyen semmi köze,
hiszen nem Õ adott smtp-t, hanem a gw-ed. Innen pedig kutya
kötelessége a 25-ös porton engedni a forgalmat, hisz amúgy
be se jutna hozzád ill. tõled egyetlen mail sem. Ebbe a
sendmailbe meg olyan feladót hazudsz bele amit akarsz...

Bár lehet nem jól értelek, és ezért nem látok semmi különös
problémát!

                              Nyözö