[BSD] sendmail kifele

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Dec. 9., K, 15:40:00 CET

Szia!

Bacsek Lajos wrote:

> Hello,
> szeretnem, ha egy gateway-rol a sendmail kifele tudna uzeneteket
> kuldeni, de az Axelero mailservere nem fogadja azokat, mert egy nem
> letezo domain lesz a felado (root at akarmi.intra).

Na ez uj. Eddig en ugy lattam, hogy IP alapon fogadja az uzneteket
azoktol, akik az Axelero halozatabol kuldenek. Igaz, en letezo
domaineket hasznaltam feladonak, de tobbet is, es egyik se volt az
enyem. Pl a bsd.hu-s email cimem is mukodott igy. Az mas kerdes, hogy a
szerver maga (marmint a tied) lehet, hogy ervenyes domain nevvel kell,
hogy rendelkezzen (ami azonban lehet ures is asszem)

> Arra gondoltam, megmondom a sendmailnek, h hazudjon egy akarmilyen
> letezo domaint, de meg ez sem sikerul. Hol mondhatom meg neki,
> sendmail.cf melyik sora ?

Brrrr. Sosem szerkesztem a .cf-et direktben, mert az tenyleg olyan,
mintha egy macska szunditott volna a billentyuzeten egyet :-) A
sendmail.mc fajlban viszont figyelmet erdemelnek a kulonbozo
"masquerade" opciok. Ezeket, ha FreeBSD-n vagy, az
/usr/share/sendmail/cf/README fajlban talalod dokumentalva.

> Van elegansabb megoldas is ?

Elvileg lehet, ha pl a levelezokliens program engedi, hogy te allitsd be
az envelope sendert (sendmail -f opcio). Ha direkt hivod fel a sendmailt
akkor nyilvan siman beteszed az -f et.