[BSD] Openbsd kerdes

n13 n13 at freemail.hu
2003. Aug. 25., H, 10:06:03 CEST

Udvozlet mindenkinek

Egy szervert kellene csinalnom amin kb samba, ssh futna.
Gondoltam mi lenne a OpenBSD3.3 -at hasznalnek.
Open BSD-vel eddig nem volt dolgom
 Ezzel kapcsolatban lenne 1 2 kerdesem.

1.
Tuzfalnak pf -t probalgatom.
1 halokartya net nincs tehat nem kell nat egy 192.168.x.x belso
halozatrol kell hogy elerjek, ssht és a sambat
Olyan szabaly szeretnek ami blokkol mindent es loggol, kiveve a 22 es
139, esetleg nem tudom kell -e meg valami.
Valami olyat be lehet allitani mint freebsd-n hogy a hogy pingfloodnal
limitalja amit atengeg (sajnos linux alol megfloodoltam es ujraindult a
gep PI 200MMX)?
A limitet kernelszinten kell beallitani vagy a pf ben is lehet?
Megadtanm loginterface-nak a halokarttyat "rl0" ha jol olvastam a pflog-
ba teszi amit logol. Ezt hogy tudom megjeleniteni?
A tuzfalat be lehet-e ugy allitani hogy a nmap ne tudja beazonositani az
Op-rendszert?

2.
milyen hosonlo progik vannak (lehetoleg csomagban nem akarok a
serveren forditgatni)file-ok valtozasat figyeli logokat elemzi esetleg
portscanrol pingfloodrol ertesit?
Olyasmikre gondolok ( aide(van) tripwire debsums, logcheck, snort).

3.
A a merevlemeznel ugy hoztam letre a particiokat ahogy a leiras
javasolja.
Letezik softupdates OpenBSD-re ? Kernelbe bele kell forgatni?
Erdemes hasznalni?
Most jelenleg a particiokat sync -re raktam de nagyon lelassitja a
gepet. 5let?