[BSD] Re: flame

Hajdú Zoltán hajdu.zoltan at mku.hu
2003. Aug. 22., P, 11:16:28 CEST

On 2003. 08. 22., Auth Gábor has wisely spoken:

> Messze nem ez a helyzet. Nem értem, honnan veszed, hogy nem
> ,,szabványos'' az eszköz USB mass stroage része... próbáltad? De tegyük
> fel, hogy tényleg nem szabványos... akkor miért van az, hogy egy másik
> free rendszerben másfél éve működik? Talán a melldöngetés helyett (és a
> fél oldalt elfoglaló sok-sok szponzor felsorolása helyett) talán
> belenéznének abba a forrásba... de hát minek. Ha Linux a múlt hét óta
> tudja, akkor nem érdekelne, mert egy hét kevés idő... de másfél-két év az
> sok!

Akkor leírom mégegyszer. Nem bonyolult, menni fog. Az USB alrendszer
úgy kezeli le a nem szabványos USB hardvert, hogy van egy quirk
felsorolása, amibe beírják, hogy mi az adott hardver kínja. Pl.:

- Taipej UBS driva 128Mb (Made in China) - (kell neki ez és ez, de
nehogy ezt, mert ettől behal).
- El Fantasztiko Dzsunka HP Digi Kamera - (kell neki ez és ez, de
nehogy ezt, mert ettől behal).

Ilyen. Az általad említett Windows rendszerekbe az MS már szépen
beleírta mindezt a sok szart, a win98-ba mondjuk nem, ezért oda kell
driver lemez. A Linuxos közösség köreiben is tömegesen fordul elő ez a
kamera, és volt valaki, aki vette a fáradtságot, hogy megírja azt a 2
sor C kódot és beküldje a fejlesztőknek. A FreeBSD esetén, akik a
NetBSD -től vették át a tényleg pöpec USB kódot, hogy hogy nem, még
nem volt senki, aki ezzel foglalkozzon, ezért ez a hősi feladat rád
vár. És lőn, akkor már a BSD is tudni fogja. Talán nem kellene a
fejlesztőket szidni azért, mert TE nem tudsz valamit, bocs.

Üdv:

Hajdú Zoltán