[BSD] Levelezés IMAP-al

Balazs GAL balsa at rit.bme.hu
2003. Aug. 15., P, 02:48:11 CEST

Hegedüs Ervin írta:
> Hello,

Szia!

> hmmm... ha mar a logikara hivatkozol: ugyan nem meztem, es most
> nincs is lehetosegem megnezni (ido hianyaban), de ilyen
> "ujrakuldeseket" el lehet erni a Postfixnel a master.cf megfelelo
> konfiguralasaval. Lehet, hogy _ezt_pont_ nem, de hasonlo
> peldaknal erdemes megnezni.

Kosz, akkor megegyszer utanaolvasok.

> [...]
> ma volt egy mail a linux-listan (Ur Isten, miket irok :)), a srac
> open-relay-re gyanakszik az Eximnel, holott kivulrol megvizsgalva
> nem az. A gyanu oka, hogy admin at o-domainje.hu feladoval kapott
> mailt.
> Mindenki nekiallt nyugtatni, hogy ez igy termeszetes.
>
> Szerintem ez igy nem termeszetes, ezt Postfix-el (is) tok lazan
> meg lehet csinalni, hogy "kivulrol" ne lehessen ma' az en
> mailcimemmel nekem levelet kuldeni.

> (anno ez az teny volt az, hogy a Postfix mellett maradtam :))
>
> Eximmel nem tudom, mi a helyzet: nem lehet, vagy a valaszadok nem

Eximmel is meg lehet csinalni, de en nem szeretem/szoktam. Sokszor a
my_network nem is olyan egyszeruen behatarolhato.

> Ami meg kicsit aggaszt az Exim-nel: hogy monolit. Ne kerd, hogy
> magyarazatot adjak ra, de valamiert odzkodok ettol, ha van olyan,
> ami viszont nem az. :)

Nekem a postfix chroot-ja teszik a legjobban. Exim-nel
azert joval korulmenyesebb a kivitelezese.
Meg meg a sasl2 tamogatasat szeretem benne.

> Ezen kivul nem tudom, kinotte e mar magat
> az inetd-n keresztuli futtatasbol (vagy a regi verziok eseten is
> lehetett nem inetd-n keresztul futtatni, pl 3.x?)

Igen en mindig inetd nelkul futtatom.

> Mindezek ellenere lehet, hogy megnezem egyszer az Exim-et ujra,
> hatha megbaratkozom vele. :)

Szerintem nem lesz nehez:))
Kulonosen mert az eximnek nagyon jo minosegu doksija van.

> Koszonom a tajekoztatast. :)

oh. En koszonom a baratsagos hangvetelt. :)

> Udv:
> airween

balsa