[BSD] stop kernel/resume kernel

Murzsa Norbert megsem at freemail.hu
2003. Aug. 13., Sze, 18:45:59 CEST

FreeBSD 4.7 dualprocesszoros kernel.
Egy aramszunet ota a gep tulterhelten viselkedik.
A top nem mutat nagy terhelest, de a webezes eroteljesen lelassult.
Talan az iostat, amire azt mondom, hogy mutat valami
terheltseget..vmstat, swap... semmi. A packet-ek jo iranyba mennek,
nem dns problema, mert az elotte allo geprol monitorozva a keresek jo
fele mennek...csak a kiindulasi geprol akadozva indulnak el a packet-ek.

A proxyzott wget lekereseket ktrace-elve az derult ki, hogy

stop kernel
resume kernel
stop kernel
resume kernel

bejegyzesek vannak a ktrace logjaban.
Ez meg nem is lenne gond, viszont van olyan, hogy a stop es a resume
kozott akar 40 masodperc is eltelik. Erre az idore a konzol is megall.. es
irni sem lehet.
Exim-et is ktrace-eltem, de ott par szazad/ezred masodperc a
stop/resume kozott eltelt ido.

Forditottam nem dualos kernelt, de ettol meg lassubb lett a gep.
Amugy eleg terhelt, de nem tapasztaltam hasonlot rajta, pedig mar
4 eve megy.

Probaltam a squid-et ujraforditani.. semmi valtozas.
Valami hardver problemara gyanakszom az idozito korul..de erdekelne
a velemenyetek.

Murzsa Norbert