[BSD] irc nem megy OpneBSD tűzfalon keresztül

Kispál Zsolt zkispal at freemail.hu
2003. Aug. 11., H, 09:41:17 CEST

Sziasztok!

A következő problémában szeretném a listatagok segítségét kérni.
Összeraktam egy leírás, megy egy könyv alapján egy OpenBSD 3.1
tűzfalat (pf és nat) otthoni  kábelTV-s kapcsolathoz. Minden (web, ftp,
mail, rdesktop a Neptunhoz sőt még céges VPN kliens is)megy a
tűzfalon keresztül kivéve az irc-t. Nézelődtem már az archívumban mind
a magyarban, mind az angolban de úgy tűnik másnak ez nem probléma.
Mi lehet az oka, hogy csak ez az egy alkalmazás nem megy? Másrész
mivel a BSD-t nem nagyon ismerem az is kérdés lenne hogy hol, milyen
logokban tudom megnézni, hogy pontosan mi is történik ami miatt nem
megy ill. az itt lévő segítőkész embereknek is több infót tudjak adni?

Kösz

Kispál Zsolt